Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Agencija priznala da se javnim nabavkama bave mešetari

    13. Augusta 2025. — 16:18

    I radnici „Krajinapetrola“ protiv prodaje

    13. Augusta 2025. — 15:06

    Đokić podržao veće račune za struju

    13. Augusta 2025. — 14:54

    Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

    13. Augusta 2025. — 14:38
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Crna Gora traži investitore za izgradnju solarnih elektrana

    6. Augusta 2025. — 08:17

    OPEC+ povećao kvote za proizvodnju nafte

    4. Augusta 2025. — 12:23

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    Centralna banka BiH članica Alijanse za finansijsku inkluziju

    13. Augusta 2025. — 16:08

    Promet nešto veći od 17.000 KM

    13. Augusta 2025. — 13:52

    Javni sektor Srbije duguje 450 miliona evra

    13. Augusta 2025. — 13:24

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Promet nešto veći od 17.000 KM

    13. Augusta 2025. — 13:52

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

    12. Augusta 2025. — 16:02

    Harvard ulaže 116 miliona dolara u Bitcoin

    12. Augusta 2025. — 12:36

    BiH povećala razmjenu sa skoro svim partnerima

    13. Augusta 2025. — 10:02

    Cijene hrane na najvišem nivou u posljednjih godinu i po

    12. Augusta 2025. — 09:00

    Povučen laserski pokazivač sa oblikom ključa za vozilo

    11. Augusta 2025. — 11:35

    Akcije Kroksa pale za skoro 30 odsto

    10. Augusta 2025. — 09:04

    U Tuzlanskom kantonu samo jedan licencirani turistički vodič

    11. Augusta 2025. — 14:00

    Kriza u ugostiteljstvu Srpske: Mladi masovno odlaze na Jadran

    11. Augusta 2025. — 09:00

    Banjaluku za pola godine posjetilo više od 61.000 turista

    10. Augusta 2025. — 08:07

    Hrvatsku u julu posjetilo 4,6 miliona turista

    9. Augusta 2025. — 11:56

    Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

    13. Augusta 2025. — 14:38

    Vanredna revizija u namjenskoj industriji FBiH

    12. Augusta 2025. — 13:59

    Njemačka više trguje sa Srbijom i Hrvatskom nego sa Rusijom

    12. Augusta 2025. — 08:06

    Novi sistem ulaska u EU će stvoriti probleme u međunarodnom transportu

    11. Augusta 2025. — 16:17
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Njemačkoj ste bogati ako imate ovu platu

    9. Augusta 2025. — 16:06

    Koliki porez plaćaju naši najuspješniji sportisti

    7. Augusta 2025. — 12:36

    Beč pronašao rješenje za problem sa trotinetima

    6. Augusta 2025. — 16:00

    Norvežani razvili skener koji otkriva “ćelave gume”

    5. Augusta 2025. — 16:16

    Indeks Tokijske berze Nikkei dostigao istorijski maksimum

    13. Augusta 2025. — 15:34

    Gigant star 133 godine pred gašenjem: Grca u dugovima

    13. Augusta 2025. — 12:25

    Musk prijeti tužbom Appleu

    13. Augusta 2025. — 08:02

    Tramp ponovo odgodio uvođenje carina na kinesku robu

    12. Augusta 2025. — 10:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Bolje skuplje, nego jeftinije: Dok postoje Autoceste FBiH softver može održavati samo jedna firma

Bolje skuplje, nego jeftinije: Dok postoje Autoceste FBiH softver može održavati samo jedna firma

Dragana EremijaDragana Eremija4. Juna 2019. — 07:54Nema komentara4 minute čitanja

SARAJEVO, Žurnal je već pisao o poslu za usluge softverskog održavanja kojeg su Autoceste Federacije svojevremeno sklopile na najnetransparentniji način. Iako su u međuvremenu razdvojili postupke javne nabavke za održavanje hardverskog i softverskog održavanja, ugovore neprikosnoveno dobija „BS Telecom Solutions“

Autoceste Federacije ostaju dosljedne, niko ne može prostupiti poslovima održavanju sistema nadzora i upravljanja te naplate na svim dionicama autoceste, osim firme “BS Telecom Solutions”.

Tako je bilo i sa posljednjim tenderom. Polovinom maja ugovoren je trogodišnji posao “Održavanje hardverskog dijela sistema nadzora i upravljanja na svim dionicama autoceste A1” u vrijednosti 4,2 miliona maraka. Od dva ponuđača “BS Telecom Solutions” je dao nešto nižu ponudu za posao.

Samo tri mjeseca prije sa istom firmom potpisan je trogodišnji ugovor za održavanje hardverskog dijela sistema, ali onog za naplatu cestarine. Vrijednost ovog ugovora je dva miliona i 69 hiljada maraka bez PDV-a.

Uslovno zanimljivo je da ova javna nabavka biva provedena po Odluci o vanplanskoj nabavci i to na period od tri godine. Ukoliko je zaista riječ o takvoj vrsti nabavke ona je trebala biti provedena do kraja godine, a ne na trogodišnji period.

“Nakon utroška sredstava iz postojećeg okvirnog sporazuma, koji neće biti dostupni nakon 17.09.2018. godine, ostaje se bez ključnog održavanja servisa naplate cestarine,” pravdali su postupak iz Autocesta Federacije.

Nije do nas, daju nam poslove

“ BS Telecom Solutions” negira  da ima višemilionske poslove sa Autocestama Federacije  kao i da ovo javno preduzeće poslove dodjeljuje samo ovoj firmi

“U vezi sa zadnjom nabavkom održavanje hardverskog dijela sistema naplate cestarine na svim dionicama autoceste A1“ – ne radi se o nabavci „bez objave obavještenja“, već o otvorenom postupku, te o dodjeli posla putem tzv. okvirnog sporazuma, koji podrazumijeva u konkretnom slučaju da je BS Telecom Solutions d.o.o. Sarajevo u ovom momentu ugovorio posao vrijedan 450.164,00 KM, a ne 2,1 milion KM”, tvrde iz ove kompanije, koja posebno ne voli bilo kakvu poveznicu sa kadrovima SDP-a, koji su naročito “pogurali” poslove u IT sektoru nakon preuzimanja vlasti 2011. godine.

Dodatno, “BS Telecom Solutions” ima ekskluzivno pravo i na održavanje softverskog dijela sistema. Tako je krajem prošle godine pregovaračkim postupkom bez objavljivanja obavještenja o nabavci ugovoreno 1,5 miliuona vrijedno održavanje softvera.

“Pregovori su vođeni sa ponuđačem „BS TELECOM SOLUTIONS“ d.o.o. Sarajevo, kao ovlaštenim, ekskluzivnim i jedinim dobavljačem za održavanje predmetnog softwera, a na osnovu prenesenog licencnog prava od strane „Instituta Mihajlo Pupin“ koji je jedini vlasnik svih intelektualnih prava koji se odnose na instalirani sistem i jedini vlasnik izvornog koda instaliranog na naplatnom sistemu,” obrazloženo je iz Autocesta FBiH.

Ovo u prevodu znači da će sve dok to želi beogradski institut, naplatni sistem u federalnom dijelu autocesta održavati “BS Telecom Solutions”. Bilo je potrebno samo dobiti prvi put posao, To im je uspjelo prije 8 godina i od tada su jedini i ekskluzivni, zauvijek. Druge firme su odavno odustale da u ovom segment preuzmu posao.

“ Jako često se pozivaju na taj izvorni kod, a kad pitate stručnjake iz IT-a da li se to može prenijet itd, dobijete odgovor da to uopšte nisu takva kompleksna riješenja i da možete i vi preuzet taj kod i riješavat s tim probleme“, tvrdi za Žurnal Đenan Salčin, direktor Agencije za javne nabavke i bivši direktor Autocesta FBiH.

Zašto jeftinije, kada može skuplje

No, veći problem od eksluzivnosti za posao održavanja softverskog sistema jeste njegova cijena. Kada se uporedi ona koja se plaća u Federaciji u odnosu na broj kilometara u primjera radi Hrvatskoj, računica pokazuje da je ovdje posao tri do četiri puta skuplji, iako je u suštini riječ o istom poslu.

„Taj IT sektor je još uvijek jedan od najapstraktnijih sektora kad govorimo o nabavkama i veoma često ostavlja mogućnost za ovakvu vrstu i manipulacija i zloupotreba i svega ostalog gdje ćete vi na jednom djelu uštedjeti a onda višestruko to narednih godina plaćati,“ objašnjava Ivana Korajlić, izvršni direktorTransparency International BiH.

„Kada je u pitanju nabavka IT opreme, imate slučajeve gdje se nabave određeni programi, gdje se provedu postupci a kasnije se vrši nadogradnja kao tog softvera, samo može taj koji vam je prodao, i onda godinama taj budžetski korisnik tako da kažem postaje krava muzara za toga nekoga ko će ostvarivati ekstra profit“, uočava generalni federalni revizor Dževad Nekić.  

Iz „BS TS“ uvjeravaju da se tri četvrtine njihovih poslova odnosi na privatne firme, a ne javna preduzeća, ali ne navodeći apsolutne iznose novca koji se odnose na poslovanje sa ovdašnjim javnim preduzećima.

Žurnalovi sagovornici, Dževad Nekić, Ivana Korajlić te Mervan Miraščija iz Fonda Otvoreno društvo, imaju pak posebna zapažanja kada su u pitanju javne nabavke u IT sektoru.

(zurnal.info)

autoceste fbih bs telecom solutions izbor odrzavanje softver vazno zurnal
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakEvro danas 117,90 dinara
Sljedeći članak Članica Savjeta Centralne banke Ankica Kolobarić bratu dodijelila posao od milion i po KM

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Nadogradnja poreskog sistema UIO koštaće dva miliona KM

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Agencija priznala da se javnim nabavkama bave mešetari

13. Augusta 2025. — 16:1812 minute čitanja

Agencija daje punu podršku izmjenama zakona

I radnici „Krajinapetrola“ protiv prodaje

13. Augusta 2025. — 15:06

Đokić podržao veće račune za struju

13. Augusta 2025. — 14:54

Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

13. Augusta 2025. — 14:38

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti