MOSKVA, Ruska vlada ne dozvoljava domaćim avio-kompanijama da nabavljaju avione od Erbasa i Boinga.
Ruska vlada je tokom marta odbila da izda dozvolu avio-kompaniji Pobjeda za nabavku 30 Boingovih aviona.
U isto vrijeme Erbasov model A220-300 (bivši Bombardijerov C series) nije dobio neophodan sertifikat za letove u Rusiji.
Ta odluka je direktno uticala na obustavu plana avio-kompanije Red vings o narudžbini šest letjelica ovog modela.
Prema propisima o uvozu, Rusija zahtjeva od svih državnih avio-kompanija da pribave specijalno odobrenje ako žele da naruče strane avione, a vrijednost ugovora premašuje milijardu rubalja (oko 15,5 miliona evra), prenosi portal Aviatica.
Sredinom marta, iz Vlade je sugerisano državnoj kompaniji Pobjeda, loukost podružnici Aeroflota, da umjesto planova da nabavi Boingove avione razmisli o opciji da nabavi domaći avion MC-21 koji je trenutno u test fazi, a upotreba u saobraćaju je planirana za 2021.
Informacije u medijima imale su veoma negativan odjek u javnosti, ali to nije uticalo na promjenu odluke ruske vlade, koja je neubjedljivo pokušala da negira da se na bilo koji način uplitala u planove aviokompanija.
Pobjeda je još 2019. dobila saglasnost da nabavi 20 novih aviona boing 737 MAX 8, čija isporuka treba da počne u 2021.
U međuvremenu, kompanija je izrazila potrebu za dodatnih 30 aviona u periodu od 2022. Jurij Borisov, zamjenik premijera zadužen za rusku vojnu industriju (koja pokriva i proizvođače aviona), izjavio je da se Vlada uvijek upravlja idejom da zaštiti domaću proizvodnju i da bi u svakom pojedinačnom slučaju trebalo razmotriti mogućnost nabavke domaćeg aviona ako postoji model koji odgovara traženom modelu aviona proizvedenog na Zapadu.
On je podsjetio menadžment Pobjede da je njihova matična kompanija Aeroflot nedavno iskazala želju da nabavi 100 aviona suhoj superdžet.
U drugom slučaju koji je ustalasao rusku javnost, generalni direktor avio-kompanje Red vings Jevgenij Ključarev je izjavio da su morali da odustanu od nabavke Erbasovih aviona A220 jer ovaj model aviona ne uspjeva da dobije neophodan sertifikat koji izdaje ruski direktorat vazduhoplovstva – Rosaviacija.
Prvi avion je trebalo da stigne već u maju, a kompanija je imala ambiciozne planove da proširenje flote iskoristi za širenje mreže linija na nekoliko novih destinacija tokom ovog ljeta. Zbog toga su i ti planovi pali u vodu. AVIATICA.RS