TOKIO, Prodaja novih automobila u Japanu, ne uključujući mini modele, povećala se za 1,7 odsto, odnosno 313 790 prodatih vozila u septembru u odnosu na isti period prošle godine što predstavlja prvi skok u posljednjih 13 mjeseci i pozitivan znak nakon razornog zemljotresa 11. marta.
Prodaja je u padu već više od godinu dana od kada je septembra 2010. godine obustavljeno državno subvencionisanje za kupovinu ekoloških vozila.
Pad prodaje je zatim znatno povećan zbog uticaja posljedica razornog zemljotresa i cunamija na automobilsku industriju jer su u ovoj katastrofi uništene fabrike na sjeveroistoku, prekinuti su logistički kanali a potrošači su obeshrabreni.
Proizvođači vozila bili su prisiljeni da obustave proizvodnju nakon razornog zemljotresa i cunamija zbog nestašice dijelova.
Međutim, u septembru je zabilježeno prvo povećanje. Kupovina putničkih automobila povećala se za 0,8 odsto na godišnjem nivou odnosno 280 379 vozila.
Blago povećanje prodaje kamiona i kamioneta od 10,1 odsto u odnosu na prošlu godinu ili 32 565 prodatih vozila dok je prodato za 5,5 odsto više odnosno 846 autobusa.
Do postepenog oporavka u prodaji automobila došlo je prvenstveno zbog povećanja, više od očekivanog, proizvodnje kod dobavljača dijelova i u ponovnom uspostavljanju ritma sklapanja automobila.