BEOGRAD, Centar Narodne banke Srbije za korisnike finansijskih usluga za prva tri mjeseca 2011. primio je 273 prigovora građana, od kojih 213 na rad banaka. U izvještaju Centra je navedeno da su 52 prigovora upućena na rad osiguravajućih kompanija, a osam prigovora na rad lizing-kuća.
Od ukupnog broja, 84 su osnovani prigovori, 75 su neosnovani, a u toku je ispitivanje 114 prigovora. Postupanje je završeno za 58 odsto prigovora, među kojima je 53 odsto osnovanih, a 47 odsto neosnovanih prigovora.
Od 68 pristiglih osnovanih prigovora na rad banaka 24 su pozitivno riješena, a 44 negativno. U postupku rješavanja su 84 prigovora.
Najveći broj prigovora klijenta banaka, 51 odsto, odnosio se na kredite, tekuće račune, 21 odsto, i platne kartice, 19 odsto. Na rad šest banaka odnosilo se 59 odsto prigovora.
Građani su se najviše žalili na promjenu kamatne stope na stambene kredite u otplati i na neobavještavanje ili nepotpuno obavještavanje o razlozima te promjene.
Veći broj prigovora odnosio se na nemogućnost refinansiranja i problema pri prevremenoj otplati kredita, obračun kamate na dug po kreditnoj kartici i neobavještavanje o naknadi i naplaćivanju naknade za održavanje računa iako nisu aktivni. Emg.rs