BEOGRAD, Raspravu u parlamentu danas je obilježila polemika šefa poslaničke grupe Liberalno demokratske partije (LDP) Čedomira Jovanovića i ministra infrastrukture i energetike Milutina Mrkonjića, tokom koje je Mrkonjić rekao da sam snosi ogovornost za izgradnju Koridora 10.
U raspravi o kreditu od 195 miliona evra za izgradnju dijela Koridora 10, Jovanović je upitao kada će poslanici dobiti jasan plan o izgradnji dionice između Proseka i Ćiflika, ko će biti nosilac tog posla i šta je sa projektnom dokumentacijom.
Lider LDP je ukazao da su probijeni svi rokovi za izgradnju Koridora 10 i da Srbija polako postaje zemlja “na kraju svijeta” kojom niko neće putovati, navodeći da je obim saobraćaja preko teritorije Srbije iz godine u godinu manji.
“Mi 11 godina gradimo puteve. Firme koje su bile dobre smo uništili, ljude koji su bili sposobni smo potrošili, novac nemamo, moramo da se zadužujemo”, rekao je Jovanović, ističući da se Srbija “samo danas” zadužuje sa 250 miliona za EPS i dio Koridora 10.
Jovanović je naveo da Savjet za infrastrukturu, kojim predsjedava predsjednik Srbije Boris Tadić, ne poštuje postavljene rokove i bez “ikakvog pratećeg obrazloženja” pomjera termine.
“Ko nam je predsjednik Savjeta, kakve on veze ima sa infrastrukturom, nije nam valjda interes da kompromitujemo predsjednika države (Borisa Tadića)”, upitao je Jovanović.
On se osvrnuo i na rad javnih preduzeća, prije svega “Željeznice Srbije” i “Elektroprivrede Srbije”, navodeći da vlada, prije nego što ispostavi račun društvu, treba da vidi kakva je efikasnost sistema kojima upravlja.
Odgovarajući na kritike lidera LDP, Mrkonjić je kazao da su za vladu prioriteti koridori, prije svega putnički i željeznički Koridor 10, i naglasio da “sam snosi odgovornost za te poslove”.
Mrkonjić je kazao da su svi glavni projekti završeni a da je eksproprijacija, koja je koštala oko 130 miliona evra, djelimično urađena.
“Da nije bilo mojih rokova do danas ne bi bilo ni kilometra urađeno. Projekte i potrebnu ekproprijaciju smo završili i obezbjedili milijardu i 195 miliona svjetksih para i izdvojili smo 35 milijadri u dinarima iz našeg budzeta”, kazao je Mrkonjić.
Mrkonjić je naveo da su na glavnim projektima angažovani domaći stručnjaci jer je, kako je rekao, osnovni parameter vlade da zapošljava domaća preduzeća.
U parlamentu traje rasprava o izmjenama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, a poslanici razmatraju i Ugovor sa Evropskom investicionom bankom o garanciji EPS elektronska brojila i Finansijski ugovor Koridor 10 Autoput, faza 1. Beta