NJUJORK, Oglašavanje na internetu lani je u SAD-u premašilo novine, čime je internet postao drugi najveći medij po kriteriju potrošnje na oglašavanje, odmah nakon televizije, pokazuju podaci analitičke kompanije eMarketer.
Na televizijsko oglašavanje u SAD-u u 2010. je potrošeno ukupno 59 milijardi dolara, što je rast od 9,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Istovremeno, internetsko oglašavanje poraslo je 13,7 odsto na 25,8 milijardi dolara. Na oglašavanje u novinama potrošeno je 22,8 milijardi dolara, nasuprot 24,8 milijardi u 2009. godini. Analitičari eMarketera očekuju da će oglašavanje na televiziji u 2011. premašiti 60 milijardi dolara, dok će internetski segment porasti na 28,5 milijardi dolara. S druge strane, potrošnja na oglase u novinama smanjiće se na 21,4 milijarde dolara.
Televizija takođe drži najveći udio na američkom oglašivačkom tržištu, koji je lani iznosio 38,6 odsto, a prema procjenama eMarketera, ove će godine porasti na 39,1 odsto. Udio interneta u 2010. je iznosio 16,9 odsto, a u 2011. bi se trebao popeti na 18,4 odsto. Analitičari očekuju da će udio novinskog oglašavanja ove godine pasti na 13,9 odsto, u odnosu na lanjskih 14,9 odsto.
eMarketer očekuje da će štampa, uključujući i novine i časopise, u periodu od 2009. do 2015. izgubiti kumuliranih 9,3 odstotna boda u tržišnom udjelu, s obzirom da se oglašavanje, kao i korištenje medija sve više seli na internet. Do 2013. godine online oglašavanje u SAD-u biće veće od oglašavanja u novinama i časopisima zajedno, prognoziraju analitičari.
Online oglašavanje u Velikoj Britaniji premašio 4 milijarde funti
Internet oglašavanje u Velikoj Britaniji prošle je godine skočilo 12,8 odsto na više od 4 milijarde funti, pokazuje istraživanje Internet Advertising Bureaua. Snažan rast je pritom zabilježen pri oglašavanju na društvenim mrežama. Online oglašavanje dostiglo je 25 odsto udjela u ukupnoj potrošnji na oglašavanje u Velikoj Britaniji. Poslovni.hr