NJUJORK, Nedavno se podigla prašina oko privatnosti podataka korisnika na Facebooku. Izgleda da je prošlo dovoljno vremena, pošto se to pitanje ponovo otvara.
Facebook je u utorak, u pismu Kongresu, objavio da njihovi planovi koji podrazumijevaju odobravanje pristupa “trećoj strani” ličnim podacima korisnika, kao što su broj telefona ili adresa, napreduju.
U pismu upućenom kongresmenima Edvardu Markiju i Džou Bartonu, koji su ranije izrazili zabrinutost zbog planova Facebooka da odobri pristup ličnim podacima korisnika, zvaničnici kompanije ponovili su obećanje da će odluku o tome da li će privatni podaci biti stavljeni na raspolaganje programerima koji razvijaju aplikacije, ili čak nekim drugim sajtovima, donositi isključivo korisnici.
Edvard Marki ranije je rekao da “privatne informacije moraju biti zaštićene, da Facebook ne bi postao telefonski imenik”.
Ipak, ne djeluje kao da Facebook planira da ozbiljno “skreše” ambiciozan plan u vezi sa razmjenom informacija.
“Mi još nismo odlučili kada ćemo i da li ćemo odobravati pristup brojevima mobilnih telefona i adresama korisnika”, navodi se u pismu. “Sada procjenjujemo da li i na koji način možemo da poboljšamo vidljivost zahtjeva za dobijanje dozvole za pristup kontakt informacijama korsnika. Takođe, razmatramo i mogućnost dodatnog informisanja i edukacije samih korisnika na tu temu.”
Facebook je ranije već izazvao ozbiljan revolt korisnika kada su gotovo preko noći promijenjena bezbjednosna podešavanja, tako da su uputstva postala previše komplikovana za prosječnog korisnika, prenose agencije.
Bura se poslije nekog vremena stišala, a kako će javnost reagovati ovaj put ostaje da se vidi.
“Facebook polako zagrijava vodu, a mi smo žabe. Dok primijetimo da nas ‘koža peče’ biće kasno, a naša privatnost biće nepovratno izgubljena”, kaže Helen Popkin, ekspert MSNBC-ja za telekomunikacije.
“Ovo je uobičajena taktika kompanije Facebook: najavite neki potez, pa odluku povučete pod parolom ‘naša greška’, pa je sprovedete u djelo čim se prašina slegne”, kaže ona.
Ipak, nije sve tako crno. A nije naročito ni komplikovano. I potpredsjednik kompanije Facebook za globalne komunikacije Eliot Šrag je u jednoj stvari potpuno u pravu: “Ako ne želite da Facebook dijeli vaše lične podatke, nemojte da ostavljate lične podatke na Facebooku.”