VAŠINGTON, Desetomjesečne istraga nadležnih organa SAD o tome da li je neispravna elektronika izazvala opoziv miliona “Tojotinih” vozila, potvrdila je da su jedini mogući uzroci incidenata mehaničke prirode – uvrnute podne prostirke ili zaglavljivanje pedale za gas, prenio je “Glas Amerike” (VOA).
Američki sekretar za transport, Rej Lahud ponovio je da je porota utvrdila da “ne postoji elektronska osnova za naglo ubrzavanje u ‘Tojotama'” i da su neodgovarajuće podne prostirke u kolima mogle da budu jedini uzrok nekontrolisanog ubrzavanja nekih automobila marke “Tojota.” Do tog zaključka stiglo se uz pomoć inženjera Nacionalne uprave za drumski saobraćaj i američke svemirske agencije NASA, koji su predvodili istragu.
Ronald Medford, funkcioner Uprave za drumski saobraćaj, kazao je da do zapinjanja papučice dolazi kada se papučica za gas zaglavi zbog debele podne prostirke. Drugi slučaj zaglavljivanje papučice dešava se kada pritisnuta papučica ostane u tom položaju i sporo se vraća iako je vozač otpustio pritisak, rekao je Medford.
“Tojota” je opozvala 12 miliona vozila i popravila mehaničke probleme, ali neki su i dalje okrivljavali softver u automobilskom kompjuteru.Inženjer NASA-e, Majkl Kirš naveo je da je analizirano gotovo 300 hiljada linija kompjuterskog programa.
“Nisu pronađene greške u softveru koje bi dovele do iznenadnog ubrzavanja niti su identifikovana mjesta osjetljiva na elektromagnetni uticaj, koja su mogla da dovedu do takvog ubrzavanja”, rekao je Kirš.
“Tojota”, čiji prihodi su u posljednjem kvartalu prošle godine pali za 39 odsto, pozdravila je ove zaključke. Tanjug