ISTOČNO SARAJEVO, Nacrt strategije razvoja turizma u Republici Srpskoj od 2010. do 2020. godine predviđa 20 miliona KM ulaganja države i korisnika tih sredstava, dok su u ukupnu turističku privredu predviđena značajno veća ulaganja.
”Osnovni ciljevi strategije su razvoj turističkog proizvoda, povećanje učešća turizma u ukupnom bruto društvenom proizvodu, kao i povećanje zaposlenosti”, rekao je savjetnik u Ministarstvu trgovine i turizma RS Srđan Todorović na javnoj raspravi o ovom dokumentu održanoj danas na Palama.
On je istakao da ne treba očekivati da strategija i država riješe problem turizma u RS , nego da ova strategija, odnosno država i Ministarstvo trgovine i turizma, budu regenerator, neko ko će podsticati da se ti problemi rješavaju na pravi način.
Todorović je dodao da nacrt strategije na sistemski način definiše strateške pravce razvoja turizma, kroz akcione i master planove.
On je dodao da je Jahorina, kao jedan od širih projekata, glavni turistički brend RS i BiH, te da su planovi države da treba podstaći investitore da više ulažu u Jahorinu, koja ima potencijal da izraste u veliki brend.
Član radnog tima za izradu strategije Aleksa Milojević istakao je da je RS u ogromnom zaostatku kada je riječ o turizmu i da nije proibližno iskoristila svoje turističke potencijale.
”Zaostajemo za Evropom otprilike 11 puta. Naime, u Evropi čak i u zemljama koje nemaju turističke potencijale imaju više turista nego stanovnika, a kod nas je svaki deseti stanovnik turista, što znači da je turizam kod nas potpuno nepoznat u ekonomiji, pa je jedan od osnovnih ciljeva razvoja da turiste koji odlaze vani zadržimo u RS” , rekao je Milojević.
On je dodao da je u ovom dokumentu RS podijeljena na šest turističkih regija, a kao osnovni nosioci razvoja turizma navedene su turističke organizacije, koje bi trebalo da budu vezivno tkivo između opština.
Ovo je bila treća javna rasprava o Nacrtu strategije razvoja turizma u RS, a prije konačnog usvajanja biće održane rasprave u Trebinju, Banjaluci i Prijedoru.
Javna rasprava organizovana je u saradnji sa područnom Privrednom komorom Istočno Sarajevo i Ministarstvom trgovine i turizma.