Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Kako da ne bankrotirate tokom praznika 

    21. Decembra 2025. — 11:05

    Srebro poskupjelo ove godine za više od 130 odsto

    22. Decembra 2025. — 09:02

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Novim zakonom trajno riješiti problem

Novim zakonom trajno riješiti problem

capital.bacapital.ba8. Februara 2011. — 13:0614 komentara2 minute čitanja

BIJELJINA, Predsjednik  Vlade Republike Srpske /RS/ Aleksandar Džombić izjavio je danas u Bijeljini da je neophodno sačiniti zakon o finansijskom rekonstruisanju “Željeznica RS” i taj koncept uputiti u Narodnu skupštinu da  bi trajno bio riješen problem ovog preduzeća.

“Očigledno je da je ovakav koncept poslovanja neodrživ i da je neophodno napraviti određene redukcije i vidjeti u kom pravcu `Željeznica RS` treba da ide”, ocijenio je Džombić  u izjavi Srni.

On je rekao da je problem u vezi sa “Željeznicama RS”, čiji su radnici juče stupili u štrajk, jedan od većih  sa kojima se suočila Vlada RS.

“`Željeznice RS` su jedno od javnih preduzeća koje ima znatne poteškoće u poslovanju,  jer na oko 80 miliona KM prihoda, oni proizvode gubitak od skoro 15 miliona KM. Od toga polovinu dobijaju subvencijama iz Budžeta Srpske”, naveo  je Džombić.

On je podsjetio da je Vlada ove godine za “Željeznice RS”  izdvojila grant od 25 miliona KM, s tim da će morati da plati još 10 miliona KM za kredite koje ovo preduzeće ne plaća  skoro godinu i po.

Džombić je dodao da je Vlada RS do sada otplatila oko 16,5 miliona KM, te da je očigledno da je neophodno sa svim zaposlenima, sindikatom i rukovodstvom sačiniti zaokret u poslovanju “Željeznica”.

Štrajk željezničara u RS nastavljen je i danas, a novi pregovori sa Vladom očekuju se do četvrtka, izjavio je Srni  glavni sekretar sindikata željezničara Milijan Marković.

Zbog štrajka, koji je počeo juče, redukovan je broj teretnih vozova, prevozi se samo teret sa živom stokom i kvarljivom robom, a na prugama su bez zastoja putnički i međunarodni vozovi.

Dug kompanije prema radnicima ŽRS iznosi oko 21 milion maraka.

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSutra o budžetima za 2011. godinu
Sljedeći članak Lijepo vrijeme izmamilo goste na planinu

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

NOVOSTI 02 minute čitanja

Istraživanje: Dobri međuljudski odnosi ispred zarade

14 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. lemi 8. Februara 2011. 14:25

    ocigledno je da neko treba da odgovara za nastalu stetu u zadnjih 5 godina, tim prije sto je zeljeznica u vecinskom drzavnom vlasnistvu. na kraju krajeva, znali ste vi sta ce biti sa zeljeznicama sa takvim nacinom poslovanja.
    zaista moram da prokomentarisem kako se ovdje razmislja. prvo se, namjerno, upropasti, ocerupa, razrusi, (drzavno) preduzece, a onda se izadje sa idejom da se, pazi sad, donese ZAKON o finansijskom restrukturisanju preduzeca. time se, de fakto:
    – priznaje nesposobnost drzave da racionalno i koliko toliko transparentno upravlja tim (i ostalim) preduzecima,
    – ostala preduzeca (javna i vecinska drzavna), stavljaju u nepovoljan polozaj-zeljeznicama drzava non stop pomaze, pa nije ni to dovoljno.
    ——-
    PITANJA i DILEME:
    1. da li je veca steta (po poreske obveznike, drzavu i akcionare) da zeljeznice nastave poslovati, ili da idu u stecaj,
    2. da li se mogu restrukturirati zeljeznice koje su u takvom finansijskom stanju u kakvom jesu,
    3. ko ce da plati dodatnih 335 mil EUR koliko drzava namjerava da ubrizga u zeljeznice po osnovu restrukturiranja,
    4. da li ce se pokrenuti pitanje krivicne i gradjansko-pravne odgovornosti rukovodecih lica zeljeznica,
    5. koji je finansijski efekat uzimanja kredita od EBRD, nabavke talgo vozova,
    6. ko je odgovoran za prekomjerno zaposljavanje u ovom preduzecu,
    ….itd.

    Odgovori
  2. 122 8. Februara 2011. 14:42

    Dzomba, zeljeznice treba prodati rusima, dati jedno milijardu eurica podsticaja, zaposliti jos dodatnih 30000 radnika, od toga barem 50% da su manageri, uvesti obavezu dolaska na posao i odlaska na more vozom i to ce mozda malo pomoci.
    Razmisli i o tome da se krene sa izgradnjom pruznog koridora Banjaluka-Laktasi-Gradiska-London.

    Odgovori
  3. Naivni 8. Februara 2011. 15:34

    Lemi, ja imam ideju kako bi se svrsishodno mogle zeljeznice restruktuirati, ali sta bih ja imao od toga? Bio sam angazovan na nekoliko slicnih projekata restruktuiranja (manje ili vise uspjesnih).

    Vlast nije jednostavno zainteresovana za ovo pitanje bar ne u ovom trenutku ili ne u ozbiljnoj mjeri, ali ce i to morati doci na red, kad tad…

    Odgovori
  4. Rile 8. Februara 2011. 15:52

    “..neophodno sačiniti ZAKON o finansijskom rekonstruisanju “Željeznica RS” i taj koncept uputiti u Narodnu skupštinu ..”
    Kuda sve ovo vodi, dakle nametnuti još obaveza već nokautiranoj privredi. Samo naprijed, kako stvari stoje blizu smo “kolektivnog stečaja”.

    Odgovori
  5. lemi 8. Februara 2011. 16:07

    naivni,
    ja sam za to da treba, vec jednom, pametnim ljudima prepustiti upravljanje drzavom i privredom.
    ako zelis da mi pojasnis ideju kako bi restrukturisao zeljeznice, mozes se javiti na mail
    [email protected]
    interesuje me cisto iz strucnog ugla.

    Odgovori
  6. nemirko 8. Februara 2011. 18:15

    Da li će neko odgovarati je ključno pitanje!?

    Odgovori
  7. Akcionar 8. Februara 2011. 20:55

    Naivni,
    volio bih da i meni kao i Lemiju na mail pojasniš ideju o restruktuiranju ZRS. Vjerujem da se isti princip može primjeniti i na mnoga druga preduzeća u dubiozi.
    [email protected]

    Odgovori
  8. VLADARS 9. Februara 2011. 01:44

    Delimicno resenje doneti zakon da se gorivo transportuje zeljeznicom to bi znacilo jeftiniji prevoz za gorivo samim tim vise posla za zeljeznice smanjena mogucnost utaje poreza ali dali to svima odgovara

    Odgovori
  9. Bimbo 9. Februara 2011. 08:43

    @VladaRS
    Da to je, koliko se sjecam, bila ideja koju je iznio ministar trgovine Gaspar tamo neke 2003., ali je preovladao lobi koji je uzimao lovu na uvoznim mahinacijama i ostao je drumski prevoz

    Odgovori
  10. Naivni 9. Februara 2011. 10:21

    Drugovi,
    Imalo bi se dosta toga napisati u vezi restruktuiranja zeljeznica, ali ja nemam vremena da se pripremim za dublju analizu, previse sam zauzet tekucim stvarima, a ne zelim da Vam saljem povrsne i netemeljite informacije. Na kraju krajeva nemam nista od toga, kao da bi moj glas nesto promijenio,a niti bih imao neke materijalne koristi od toga. U svakom slucaju mislim da bi se nekoliko stvari trebalo uraditi: postepeno smanjivanje broj zaposlemih praceno smanjenjem subvencija iz budzeta+organizaciono i pravno restruktuiranje+djelimična privatizacija. Mozda na prvi pogleda necete odobravati ove ideje, ali kao sto sam rekao trebao bih da se dobro pripremim da ovo obrazlozim, za sta ja nemam vremena, niti koristi. lijep pozdrav

    Odgovori
  11. sudija 9. Februara 2011. 10:53

    iskreno, onda mi nije jasno čemu post br 3., pošto sam siguran da si i tu tom trenutku znao da je situacija kao pod post-om br 10..
    u suštini, obavijestio si nas da Naivni Zna, ali neće, ne može, i to je to !??
    zanimljivo…..

    Odgovori
  12. athena 9. Februara 2011. 22:45

    šteta je dobru ideju koja bi koristila svima u državi čuvati samo za sebe
    šta bi sa patriotizmom?

    Odgovori
  13. Milorad 9. Februara 2011. 23:49

    Radnicima željeznica RS treba isplaćivati plate samo iz profita i eto rješenja. Za mjesec dana u preduzeću ne bi bilo viška radnika, a firma bi poslovala bez gubitaka.

    Odgovori
  14. Gojko 10. Februara 2011. 10:43

    Tačno…

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.