ZAGREB, U novembru 2010. u Hrvatskoj je porastao izvoz za 16,9 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine, objavio je Državni zavod za statistiku Hrvatske.
Iako su ovakva kretanja cikličke prirode, sve više hrvatskih privrednika okreće se međunarodnom tržištu. Kažu, tamo nemaju problema s nelikvidnošću, a kad se jednom pronađe tržište, treba se samo truditi na njemu i opstati.
‘Puno je teže zadržati tu poziciju nego što je sam probitak jer tržište uvijek traži više i bolje. Nikako se ne može uspavati i biti samozadovoljan s nekakvim brojkama koje možda mogu u hrvatskim razmjerima biti i lijepe, međutim na evropskom i svjetskom tržištu definitivno se mora kontinuirano rasti’, kazao je privrednik Darko Pappo.
‘Sa zadovoljstvom mogu reći da smo mi u 2010. godini povećali direktan izvoz za 71 odsto u odnosu na 2009., ako uspoređujemo s 2008. godinom koja je bila još bolja u odnosu na 2009. Mi smo 20 odsto i od 2008. bolji što je vrlo veliki i dobar rezultat. Mi ne očekujemo da država direktno nama kao preduzeću išta pomogne. Mogu samo reći da bi željeli da u onom dijelu gdje mi imamo interesa graditi i izgraditi nove proizvodne pogone da nam se ne odmaže’, tvrdi Darko Pappo, vlasnik tvornice vijaka DIV.
Mnogi hrvatski privrednici okrenuli su se drugim tržištima. Prije svega zbog toga što vani na vrijeme naplate svoje usluge i od njih se očekuje da pokrenu i domaće tržište, ali, neće ići tako lako. ‘Veseli svaki rast izvoza, ali treba reći da su te stope i dalje prilično niže u odnosu na našu istočno evropsku konkurenciju. Tamo se bilježe puno veće stope rasta jer su te privrede prošle puno ranije proces restrukturisanja’, tvrdi ekonomski analitičar Hrvoje Stojić.
Nerijetko je privrednicima koji pronađu svoje mjesto pod suncem na međunarodnom tržištu za opstanak neophodno povećanje kapaciteta, a zbog spore birokratije Hrvatska im to onemogućava. Samim tim i povećanje radnih mjesta.