PODGORICA, Procedura sa konzorcijumom Aktor-HCH, u vezi gradnje autoputa Bar-Boljari, biće najvjerovatnije prekinuta, kaže ministar saobraćaja Crne Gore Andrija Lompar.
On dodaje da je Vlada već počela intenzivnu komunikaciju sa kineskim kompanijama o uključivanju u taj projekat.
Lompar je, naglašavajući da iznosi lični stav, kazao da će o svemu odlučiti Savjet za izgradnju autoputeva čija sjednica se očekuje narednih dana.
„Moj će prijedlog biti kao ministra da prekinemo postupak sa grčko-izraelskim konzorcijumom. Oni su, u odnosu na ono što su dostavili ranije, samo poslali pismo o namjerama izraelske agencije Asra koja daje podršku da učestvuje, ali taj dokument nije obavezujući i ne predstavlja formalizovanu garanciju i ne vjerujem da će se nešto bitnije promijeniti do sjednice Savjeta“, rekao je Lompar.
On je naveo da je najbliže alternativno rješenje uključivanje kineskih kompanija u projekat gradnje autoputa.
Lompar je ponovio da su kineske kompanije spremne da se uključe u projekat i da bi nakon formalnog prekidanja procedure sa konzorcijumom Aktor-HCH bile spremne da u kratkom roku dostave ponudu za gradnju autoputa.
Za učešće u projektu zainteresovane su kompanije CRB i Poli grupa, ali da su u pregovore veoma uključena kineska ministarstva saobraćaja i trgovine i Eksim banka, prenose agencije.
Lompar je objasnio da je neophodno da bude zaključen međudržavni sporazum koji je već pripremljen od obje Vlade da bi se projekat mogao pravno izvesti.
„U tom ugovoru mora se precizno spomenuti i koncesija na koju se odnosi. Taj ugovor uz još dva aneksa morao bi u formi zakona da bude usvojen u Skupštini“, rekao je Lompar i dodao da su kineski partneri u velikom dijelu upoznati sa projektom i dokumentacijom i da postoji nekoliko pitanja o kojima bi se trebalo raspravljati.
Lompar je kazao da je preduslov i da kineske kompanije obezbijede novac, što, kako tvrdi, za njih ne bi bio problem. On je saopštio da bi kineske kompanije uz neznatne korekcije prihvatili Koncesioni ugovor.
Podsjetimo, Aktor-HCH nije u roku, odnosno do 10. decembra, dostavio bankarske garancije, već je tražio produženje do marta. Savjet za izgradnju autoputeva je već jednom početkom novembra produžio rok Aktoru koji je ušao u igru nakon što hrvatske firme, koje je predvodio Konstruktor, nisu uspjele da dostave garancije.