BEOGRAD, Centar za korisnike finansijskih usluga Narodne banke Srbije (NBS) primio je od janura do kraja septembra 750 prigovora na rad finansijskih institucija, što je za 10 odsto više nego u istom periodu 2009. godine, objavila je NBS.
Na rad banaka odnosilo se 597 prigovora, odnosno 80 odsto, na društva za osiguranje – 124, dok su dva prigovora bila na rad društava za upravljanje dobrovoljnim penzijiskim fondovima i jedan na rad mjenjačnice.
Postupanje je završeno u 86 odsto pristiglih prigovora, od čega se na neosnovane prigovore odnosi 60 odsto, a na osnovane 40 odsto progovora. Od ukupnog broja osnovanih prigovora pozitivno je riješeno 50 odsto.
U izvještaju Centra za korisnike finansijskih usluga NBS navodi se da je broj pristiglih prigovora na rad banaka u tećem tromjesečju ove godine za 14 odsto veći nego u drugom tromjesečju.
Najveći broj prigovora u ovoj godini se odnosi na kredite (55 odsto), na tekuće račune (20 odsto) i platne kartice (14 odsto), dok je u trećem tromjesečju broj prigovora koji se odnose na kredite veći za 63 odsto.
Klijenti banaka najčešće su se žalili na povećanje kamatnih maržu po kreditima u otplati, zatim način obračuna kamata na dugovanja po kreditnim karticama i podatke o kašnjenju u otplati kredita Kreditnog biroa Udruženja banaka Srbije.
Od ukupnog broja pristiglih prigovora u prva tri tromjesečja 61 odsto se odnosi na rad sedam banaka, pri čemu se na tri banke odnosi 39 odsto progovora.
Na rad sedam banaka odnosilo se 60 odsto prigovora dostavljenih u trećem tromjesečju, a zbog povećanja kamatnih marži po kreditima u otplati povećan je broj prigovora na rad jedne banke.
U izvještaju Centra nisu navedene banke na čiji rad se odnosilo najviše opravdanih prigovora klijenta. Emg.rs