SARAJEVO, Uvoznici novih automobila u BiH smatraju da bi proces homologacije ovih vozila trebalo da počne 31. marta naredne godine, a ne 1. decembra ove kako je najavio Konzorcijum za obavljanje poslova homologacije vozila, dijelova i opreme, rekao je produkt-trener firme “Asa auto” Emgijad Bešlija.
Prema njegovim riječima, to nije realan rok, jer nijedan dokument nije zvanično objavljen u Službenom glasniku BiH, Konzorcijum nije ispunio svoje obaveze predviđene ugovorom da će u roku od šest mjeseci završiti svu dokumentaciju, te da će izvršiti obuku ovlaštenih uvoznika.
Govoreći o homologaciji pojedinačnih vozila čiji početak je najavljen za 1. novembar, Bešlija je naveo da se uvoznici slažu da ograničavajući faktor bude norma “evro tri” za motore automobila.
“`Evro tri` podrazumijeva da će se uvoziti pojedini modeli automobila stariji od 12 godina, jer su njihovi proizvođači u to vrijeme bili napredni, što je možda nepovoljno sa aspekta norme koja je trenutno važeća”, naglasio je Bešlija.
On je istakao da se neće znatno poboljšati stanje tehničke ispravnosti voznog parka u BiH, što je dosad uvijek bio cilj, dodavši da je prošle godine u BiH uvezeno 34 odsto manje novih automobila u odnosu na 2008. godinu.
Konzorcijum za obavljanje poslova homologacije vozila, dijelova i opreme u BiH stvorio je uslove da homologacija pojedinačnih automobila počne 1. novembra, a homologacija tipa vozila 1. decembra ove godine, čime će se izvršiti provjera automobila koja se uvoze u BiH prije puštanja u saobraćaj.
Homologacija pojedinačnih automobila predstavlja provjeru usklađenosti polovnih i nekih novih vozila za koje vlasnici žele da provjere pojedinačnu homologaciju. Homologacija tipa vozila predstavlja provjeru automobila koja su novoproizvedeni serijski automobili, a koji dolaze iz inostranstva na tržište u BiH.
Konzorcijum za obavljanje poslova homologacije vozila, dijelova i opreme u BiH čine kompanija “EIB Internešnel” – Centar za motorna vozila Banjaluka, Institut za saobraćaj i komunikacije Sarajevo i “Centar motor” iz Širokog Brijega.
Uspostavljanjem sistema homologacije u BiH neće se više moći ni uvesti, ni registrovati automobili koji ne budu prilagođeni uslovima za učešće u saobraćaju, te oni koji ne zadovoljavaju bezbjednosne i ekološke zahtjeve definisane propisima koje je usvojila BiH. Takva vozila su, naprimjer, ona sa volanom na desnoj strani, automobili koja nemaju motore sa minimalno “evro tri” karakteristikama, nivoom propisane buke itd.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Neznam se ponašato po vašim upustvima