BEČ, Najvrijedniju evropsku robnu marku u ovoj godini posjeduje francuski proizvođač luksuzne robe “Luj Viton Moe Henesi” , čiju su vrijednost stručnjaci procjenili na 27,6 milijardi evra, pokazala je upravo objavljena studija “Evrobrend 2010”.
Drugi najvrijedniji brend u Evropi je finska “Nokija”, čija je vrijednost robne marke procjenjena na 25,33 milijarde evra, a treći je britanski “Vodafon”, sa vrijednošću brenda od 25,32 milijarde evra, objavila je češka agencija ČTK.
Istraživanje su obavili stručnjaci Evropskog brend instituta u Beču, koji su ocjenjivali 50 najvrijednijih robnih marki evropskih firmi i 25 pojedinačnih brendova. Oni su takođe analizirali oblast poslovanja u različitim zemljama, uz detaljne izvještaje.
Francuska grupacija LVMH je najveći svjetski proizvođač luksuzne robe, a vlasnik je niza i modnih kuća, među kojima su “Živanši”, “Selin”, “Kenzo”, “Luj Viton”, “Kristijan Dior”, “Dona Karan”, “Mark Džejkobs”, “Fendi”.
U okviru LVMH su zastupljeni i čuveni brendovi, šampanjci “Moe i Šandon”, “Dom Perinjon”i “Vev Kliko”, zatim konjak “Henesi”, nakit “Šome” i satovi “TAG Hojer” .
Direktor Evropskog brend instituta Gerhard Hrebicek je juče izjavio češkoj agenciji ČTK da su najveći rast vrijednosti ove godine zabilježile robne marke iz farmaceutske, zdravstvene i biotehnološke industrije. Tanjug