BERLIN, Robna marka za izradu malih automobila “Smart”, jedna od filijala njemačkog gigantskog proizvođača vozila “Dajmler”, preživljava teške dane zbog nedostatka različitih modela i pada tražnje na tržištu u SAD, piše “Špigl”.
Taj njemački list navodi da će kompanija ove godine ukupno prodati manje od 100.000 manjih vozila, u odnosu na 114.000 u 2009.
Uprkos činjenici da model “smart for tu”, glavni proizvod brenda “Smart”, emituje najmanje štetnog ugljen dioksida u svojoj klasi, njegova prodaja najviše posrće u SAD, za oko jednu trećinu u odnosu na 25.000 isporučenih vozila u 2008. godini, piše magazin ne navodeći izvor.
Američki dileri upozoravaju da do pada prodaje dolazi zbog toga što “Smart” nudi model samo sa dva sjedišta, dok neki ostali proizvođači mini vozila počinju da prodaju slične automobile, ali sa četiri, pa i sa pet sjedišta. Među njima je “Fijatov” model “fijat 500.”
Prema najnovijme izvještaju, prodaja u SAD je pala za oko 70 odsto u prvoj polovini poslovne godine, dok su samo u julu isporuke smanjene do 60 odsto (svega 560 jedinica), u poređenju sa julom 2009, kada je prodao 934 komada.
Šef prodaje i marketinga “Dajmlera” Joakim Šmit nedavno je izjavio da kompanija očekuje da se prodaja ponovo vrati na raniji nivo kada se krajem ove godine lansira novi model.
“Dajmler” je objavio da je njegova ukupna prodaja svih robnih marki u SAD u julu porasla 5,5 odsto, prije svega modela “Mercedes-benc”, čije su isporuke povećane sedam odsto u odnosu na jul 2009, na oko 17.000 jednica, bez obzira na smanjenu prodaju mini vozila “Smart.”