BEOGRAD, Pored redovnih, mjesečnih i nedjeljnih akcijskih sniženja, većina vodećih trgovinskih lanaca, sada na ukupan račun odobrava i popust od oko 10 odsto! Uz mnogobrojna sniženja, prometnici sve češće nude i razne popuste, ali i bonuse za naredne kupovine.
– U “Tempu” na svaku kupovinu svakog vikenda odobravamo popust od 10 odsto, uz redovne značajne popuste petkom, subotom i nedjeljom za voće, povrće i svježe meso – kažu u “Delta Maksiju”, u čijem sistemu posluje ovaj trgovinski lanac. – Računi se plaćaju odloženo čekovima na 90 dana za račun više od 2.000 dinara. Za one, koji u “Tempo centru” na Kvantašu pazare više od 10.000 dinara, omogućeno im je besplatno pranje vozila uz ovaj račun.
Isti uslovi plaćanja omogućeni su i u “Maksi” trgovinama svih formata, gdje nude i bogate promotivne akcije i česte nagradne igre. A, kako kažu, prate sezonske potrebe potrošača i to ispunjavaju kroz akcijska sniženja određenog programa, za školu, ljetovanje, slavu, praznik…
– Za potrošenih 3.000 dinara dobija se poklon, jedan proizvod robne marke “premija” – kažu u “Maksiju” i dodaju da su svojim kupcima omogućili i “on lajn” kupovinu.
Trgovinska kuća “Idea” svake nedjelje izlazi sa katalogom sa više od 100 artikala na akciji. Pored toga, svake subote i nedjelje, po jedan se artikal nudi sa najnižim cijenama na tržištu, a dva puta mjesečno daje se popust od 10 odsto za penzionere.
– Jednog dana u nedjelji priređuje se i “hepi dej”, odnosno senzacionalni popust na određenu kategoriju proizvoda, recimo četvrtkom je popust od 30 odsto na sve male kućne aparate – kaže Nataša Numanović, iz Sektora za marketing ove kompanije. – A, od subote uvodimo i poček na 120 dana, za iznose više od 2.000 dinara.
U nedavno otvorenom beogradskom “Hiper Kortu”, oko 60.000 artikala je, kažu, na redovnom sniženju od 10 odsto. Od toga su izuzeti oni artikli, koji se u danima vikenda nalaze na specijalnom akcijskom sniženju.
Milena Radulović, marketing menadžer “SOS marketa”, kaže da su i ovdje redovne akcije sniženja. Trenutno, povrće i voće je pojeftinilo za 20 do 30 odsto. Paprika može da se kupi i za 69, kupus za 26, a šljive za 39 dinara za kilogram.
Mamac
Trgovci tvrde da imaju znatno više posla kada pojeftini svježe meso, jer može da se kupi i ispod 300 dinara, a redovna cijena mu je i za 90 do 100 dinara veća. Za vrijeme akcija, velika je i potražnja za slatkišima, gaziranim osvježavajućim napicima, kao i sredstvima za higijenu. Dosta traženi proizvodi tokom akcija su uvijek zejtin i šećer, jer imaju dug rok trajanja i potrošači ih često uzmu za zalihu.
Promet
Primjetno je da se, kažu trgovci, potrošači racionalnije odnose prema kupovini, i sve češće pazare robu na akciji. Koliko je ovakav vid prodaje postao popularan govori i podatak da promet pojedinih proizvoda tokom akcijskog sniženja poraste najmanje za 30 odsto, a kod nekih namirnica “skoči” i duplo, u odnosu na redovnu prodaju. Novosti
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
*Cene dole svi to vole!* Smatram da su marze u nasim maloprodajnim lancima ogromne i da bi morale da budu nize na postojece popuste od 10% barem jos 12%