BEOGRAD, Demografske promjene će uticati na vrstu mliječnih proizvoda koje potrošači konzumiraju i način na koji će ih konzumirati, što pruža nove mogućnosti razvoja mlječne industrije, na osnovu posljednjeg izdanja Tetra Pak indeksa mliječne industrije.
Populacija koja stari, urbanizacija i porast globalne srednje klase podstiču potražnju za novim vrstama tečnih mliječnih proizvoda, kako u razvijenim tako i u zemljama u razvoju, izvještava Tetra Pak bilten, koji prati činjenice, cifre i trendove širom svijeta u globalnoj mliječnoj industriji.
Tetra Pak bilten ukazuje da je populacija 60+ godina segment koji najbrže raste u svakom regionu u svijetu usljed niže stope rađanja i dužeg životnog vijeka. Proizvođači mlječnih proizvoda u zemljama od Meksika do Grčke, pa do Indonezije ovim potrošačima nude proizvode kao što je mlijeko ojačano kalcijumom, vitaminima i mineralima koji mogu da pomognu smanjenju holesterola i zaštiti od osteoporoze – što sve pomaže da se održi aktivni stil života.
Očekuje se da će broj ljudi koji žive u gradovima dostići preko šest milijardi do 2050. godine. Oni su bolje obrazovani, svjesniji brendova i imaju veći raspoloživi prihod nego ljudi koji žive u ruralnim sredinama, prema Ujedinjenim Nacijama.
Proizvođači mliječnih proizvoda počinju da proizvode posebno za ovu grupu proizvode koji posjeduju dodatnu vrijednost, kao što je obogaćeno mlijeko i jogurt za piće. Urbanizacija takođe mjenja modele distribucije. Na primjer, u Saudijskoj Arabiji, proizvođači mliječnih proizvoda razvijaju tečnih milječnih proizvoda za populacije od populacije u unutrašnjosti do rastuće urbane populacije.
Projekcije za globalnu klasu su da će porasti sa 430 miliona ljudi u 2000. godini na 1.15 milijarde do 2030. godine. Ovi potrošači žele i mogu sebi da omoguće druge tečne mliječne proizvode, kao što je mlijeko s dodatkom ukusa, da bi se zadovoljili novi zahtjevi u hrani i piću. Na primjer, akteri na tržištu u Kini ciljaju na srednju klasu u zemlji prvoklasnim proizvodima od bijelog mlijeka kao što su Milk Deluxe iz MengNiu-a.
“Populacija u mnogim zemljama će imati više vremena, novca i obrazovanja nego ikada ranije. Takođe će biti aktivniji i dinamičniji. Kako ljudi duže žive i živote planiraju drugačije. Proizvođači mlečnih proizvoda koji su u stanju da zadovolje potrebe koje se menjaju u ovom demografskom segmentu će pružiti značajne mogućnosti za razvoj.” , izjavio je povodom navedenih predviđanja direktor Tetra Paka, Dennis Jönsson.
Očekuje se da će potrošnja mlijeka i drugih tečnih mliječnih proizvoda rasti po složenoj godišnjoj stopi rasta od 2,4 odsto od 2009. do 2012 – i dostići 283 milijarde litara. Ovo je do 0,2 odsto u poređenju sa prethodnim predviđanjem od 2,2 odsto složene godišnje stope rasta. Njihova svjetska potrošnja je rasla iz godine u godine za 1,8 odsto do 264 milijarde litara i potražnja je nastavila da bude jaka tokom prve polovine 2010. godine.
Podstaknuta prvenstveno proizvodima koji su spremni za konzumiranje odmah (ili dugotrajnim) tečnih mliječnih proizvoda – sa predviđenim složene godišnje stope rasta od 5,4 odsto od 2009. do 2012. – globalna potrošnja tečnih mliječnih proizvoda se očekuje da postigne 283 milijarde tone do 2012. Najjači razvoj proivoda koji su spremni za konzumiranje odmah u ambijentalnoj kategoriji tečnih mliječnih proizvoda se očekuje iz Azije, Pacifika (8.7 odsto složena godišnja stopa rasta), Latinske Amerike (7,1 odsto) i Afrike (6,9 odsto).
Veća od očekivane globalne potrošnje ambijentalnog bijelog mlijeka — od 1.3 odsto do 201 milijarde litara iz godine u godinu – doprinjela je poboljšanim izgledima ukupne potrošnje tečnih mliječnih proizvoda. Istočna Evropa i Afrika su vodile u povećanju kategorije bijelog mlijeka, sa godišnjim rastom od 6,6 odsto tj. 6.0 odsto.
“Ovo su dinamična vremena i mliječnoj industriji – s mlijekom koje predstavlja dostupnu i hranjivu osnovnu namirnicu i postaje dio svakodnevne ishrane sve više ljudi širom svijeta,“ kaže Dennis Jönsson.
Tečni mliječni proizvodi obuhvataju bijelo mlijeko i druge tečne mliječne proizvode kao što su jogurt za piće, evaporisano mlijeko, mlijeko s ukusom, tečna pavlaka, mlijeko s kulturom, zaslađeno kondenzovano mlijeko, mlijeko za bebe i mlijeko za malu djecu.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
ovo se zove istraživanje tržišta… 🙂