BANJALUKA, Vlada Republike Srpske (RS) bez ikakvih posljedica izlazi iz koncesionog ugovora sa austrijskim koncernom “Štrabag” o gradnji mreže autoputeva u Srpskoj i već početkom avgusta počeće pregovore sa zainteresovanim firmama za ovaj projekat iz Kine, Španije, Austrije, Slovenije, Češke i Izraela, izjavio je ministar saobraćaja i veza Nedeljko Čubrilović.
“Vlada RS nema nikakvih pravnih niti finansijskih posljedica zbog povlačenja ‘Štrabaga’ iz projekta gradnje mreže autoputeva u Srpskoj. Sada nam se otvaraju nove mogućnosti, a već su u toku razgovori sa kompanijima iz inostranstva, koje su zainteresovane da sa značajnim novčanim sumama dođu da nastave gradnju autoputa Banjaluka – Doboj”, rekao je Čubrilović za “Večernje novosti”.
On je podsjetio da “Štrabag” nije uspio da obezbijedi novac za ovaj projekat, jer ga nisu podržale Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka, zbog čega je došlo do raskida ugovora sa ovim austrijskim koncernom.
“Međutim, sa austrijskom kompanijom smo za ove nepune tri godine uradili mnogo posla – završili smo projekat na dionici Banjaluka – Doboj u dužini od 72 kilometra, riješili imovinske odnose, izradili studije oprvadanosti gradnje. Taj bismo posao morali da uradimo i da nije bilo koncesionog ugovora sa ”Štrabagom'”, konstatovao je Čubrilović.
On je rekao da Vlada Srpske u ovom trenutku ne smije da otkriva imena potencijalnih koncesionara zbog značaja projekta, mogućeg koncesionog ugovora i detalja u vezi sa finansiranjem.
“Zainteresovanih firmi ima i gradnja autoputeva neće stati. Cilj je da Srpska do 2015. godine dobije savremene saobraćajnice, a da što prije završimo autoput Banjaluka – Doboj”, istakao je Čubrilović.
On je podsjetio da je počeo i projekat rekonstrukcije željeznica, vrijedan 34 miliona evra, sa austrijskom firmom “Svitelski”, a cilj je da u te radove budu uključene i domaće firme.
“Ovih dana trebalo bi da potpišemo ugovor sa Poljskom o nabavci teretnih vagona, dok bi isporuka španskih putničkih vozova trebalo da počne sledeće godine. Željeznicama RS nedostaje oko 800 teretnih vagona i desetine putničkih vozova. O tome pregovaramo i sa vladom Portugala”, rekao je Čubrilović. Srna
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Taman da nam pred izbore objave novog izvodjaca.
Pazi logike.
Strabag odustane zato što nije raspisan tender i ne može naći finasijere.
Nakon svih tih “hoće-neće” situacija ovi opet misle da idu na “direktne pregovore” i ciljano idu da se o tom projektu autoputa priča godinama.(samo se priča a ne radi).
Prosto je neverovatno da toliki kapaciteti za proizvodnju vagona u Srbiji zvrje prazni a pri tome veoma sposobni da isporuce kvalitetne vagone, a da Republika Srpska pregovara sa Poljskom oko isporuke 800 teretnih vagona!? Dge je tu malo patriotizma ili ti bar komsiske saradnje.
@pedja
Patriotizam među Srbima je politički program koji se ogleda kroz galamu raznih primitivaca i koji rezultira sve manjom državom, sve manjom nacionalnom imovinom i sve praznijim džepovima Srba, a sve sa ciljem bogaćenja političkih garnitura na vlasti. Kad bi te garniture na vlasti ujedno bile i elite, možda bi to dugoročno (za one koji prežive) i dovelo do nekog rezultata, ali pošto to nije slučaj, sva pokradena imovina će biti prokartana i propijena već u (najkasnije) drugoj njihovoj generaciji. Ukratko, kapaciteti za proizvodnju vagona (i ne samo vagona) u Srbiji će i dalje da zvrje prazni, jer njihovo pokretanje (a o zadržavanju u srpskim rukama da i ne govorim) nije cilj srpskog patriotizma. Imaju patriota pametnija posla. Ovo se isto odnosi i na patriote sa ovog prostora koji nosi dresove drugih boja.
Što se tiče komšijske sasradnje i to smo mi već odavno jasno opisali. Tu jasniji i ne možemo da budemo: “Komšiji je crkla krava. Ja od toga nemam ništa, ali mi je ipak nekako drago!”
To su naše percepcije života, pa se zato i nalazimo ondje gdje nam je i mjesto. Nadamo se da će doći neko vrijedan i pametan iz svijeta, neko ko ima, pa da nam naspe malo napoja u korito pred nama. Nažalost, to je dovoljno samo da prase preživi do sljedećeg klanja. Kako sada stvari stoje, nacije ovdje i što je još gore, sa njima i ljudi su očevidno osuđeni na propast i robovanje.
“Neka komšiji crkne krava, ali neka crkne i moja, da komšija ne traži mlijeka od mene.” 🙁
Pa kada već platiš 200 tisućica za nekakvu studiju kako nisi u stanju da raspišeš barem poziv za pretkvalifikaciju, ako ne može već tender. Kafanski metod ugovaranja je donio već dovoljno rezultata.