ANKARA, Turski kranovi i buldozeri rade širom Bliskog istoka, Centrane Azije i Afrike na izgradnji brana, stadiona i autoputeva u poletu koji je podigao Tursku do rekordnog ekonomskog rasta.
Razočarana sporim napretkom ka učlanjenju u Evropsku uniju, turska vlada slijedi strategiju preplitnja političkog uticaja sa ekonomskom snagom u svijetu u razvoju, posebno u islamskim zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza a posljednjih godina u većem dijelu Afrike.
Turske građevinske firme danas rade u više od 80 država. Jedna gradi novi metro u Dubaiju zajedno sa Japancima. Druge su nosioci poslova na većini gradilišta u Kazahstanu i sjevernom Iraku, koji je pod kontrolom Kurda.
Mada turski građevinari još nisu rivali svojim džinovskim konkurentima u Evropi, SAD, Kini i Japanu, vrijednost turskih radova u inostranstvu vinula se sa 750 miliona dolara iz 2000. godine na 23,6 milijardi dolara 2008. Prošle godine je skliznula na 20 milijardi dolara zbog svjetske finansijske krize.
Vlada kaže da se nada povećanju vrijednosti međunarodnih ugovora na oko 50 milijadi dolara do 2015. Beta