BANJALUKA, Direktor i vlasnik firme “SMS medija” (SMS media) iz Banjaluke Nenad Đukić izjavio je da je poslovanje ove firme u skladu sa zakonom, naglašavajući da je firma uredno i u skladu sa svim propisima prijavljena kod nadležnih organa i institucija Republike Srpske (RS) za organizovanje nagradne igre “Sreća kuca na vaša vrata”.
“Apsolutno demantujem sve optužbe, tim više jer imamo sva potrebna rješenja i dozvole od Ministarstva saobraćaja i veza RS, Ministarstva finansija RS, Republičke uprave za igre na sreću i drugo, što je i bio uslov da sklopimo ugovor sa `m:tel`-om i pribavimo sve što je potrebno za naš rad”, rekao je Đukić u izjavi Srni.
U ovom preduzeću kažu da je eventualni problem sa odjavom iz nagradne igre, kada učesnici automatski postaju članovi njihovog SMS fan kluba gdje im se reklamne poruke jednom sedmično naplaćuju po jednu KM, tehničke prirode.
Naime, Srna je u svom tekstu pisala da je tokom juna bilo veoma teško odjaviti se iz SMS fan kluba, jer poruka za odjavu iz SMS fan kluba nije mogla da ode sa mobilnog telefona dok se ne izbrišu sve prethodno dobijene poruke.
Iz “SMS medije” tvrde da je to mogla biti posljedica pojave povremenih tehničkih problema u “m:tel”-u, preko kojeg poruke stižu njihovog servera. Drugi razlog je, kažu, nepravilno odjavljivanje iz nagradne igre kada korisnici umjesto poruke “stop a” na broj 0651399 pošalju poruku sa drugim sadržajem (npr. samo “stop”).
U “SMS mediji” preciziraju da građani često ne pročitaju precizno uputstvo o odjavi iz SMS fan kluba, što nije njihova odgovornost i dodaju da u svom serveru imaju preciznu evidenciju o svakom broju kada je stupio u nagradnu igru i kada se odjavio iz SMS fan kluba.
“Suština našeg posla je u organizaciji `SMS fan kluba` koji će obezbjediti povoljnosti za naše korisnike, a to znački da svako ko uđe u naš klub prihvata uslove da bude član i prihvata da će jednom sedmično primati naše poruke po cijeni od jedne KM sa PDV-om, a za krajnjeg korisnika to znači da će svake sedmice u toj istoj poruci koju je platio jednu KM dobiti različite popuste u nekim firmama za njihove usluge ili proizvode”, objasnio je Đukić.
On je precizirao da je u prethodnom periodu to bio popust na usluge u jednom od fizerskih salona, te određeni popust u cijeni konzumacije u nekoj od picerija, najavljujući slične akcije za članove kluba i ubuduće.
“Suština našeg posla je, dakle, da se naša firma bavi ostvarivanjem povoljnosti za naše članove i da se bavimo mobilnim marketingom, jer bismo u budućnosti mogli da naplatimo reklamiranje određenih firmi putem mobilnog telefona”, rekao je Đukić.
On je naglasio da su istraživanja pokazala da je čak 98 odsto poslatih poruka pročitano, za razliku od reklama u štampanim i drugim medijima koje su mnogo manje uočljive, tako da ovaj način reklamiranja ima efekta kod neuporedivo većeg broja potencijalnih korisnika ponuda reklamiranih firmi i preduzeća.
Na pitanje odakle ideja o ovom načinu poslovanja direktor “SMS medija” je rekao da je završio svoj drugi magisterij na Univerzitetu Minesota u Americi, naglašavajući da je tamo mobilni marketing poznat način reklamiranja, a da je na povratku ovamo uočio da je to ovdje gotovo potpuno nepoznat način poslovanja. On je dodao da ovdašnji ljudi još nisu shvatili da u takvom poslovanju postoji obostrana korist – i onoga koga se reklamira i potrošača njegovih proizvoda.
Đukić je podsjetio da su po Zakonu o igrama na sreću RS bili obavezni da pravila svoje nagradne igre objave i u nekom od dnevnih listova, što su učinili, a svi zainteresovani ta pravila u svako doba mogu da nađu i na internet stranici njihove firme www.sms-media.org.
Objašnjavajući Srni zašto se sa njihove stranice www.miofun.org, navedene u dijelu gdje se navode pravila nagradne igre, korisnik preusmjerava na stranicu www.hikoncept.hr pravnik “SMS medije” Saša Kondić rekao je Srni to nema nikakve veze sa njihovom nagradnom igrom.
“Učesniku nagradne igre to ništa ne znači i nema nikakve veze nema sa tim da li neko može da se prijavi ili odjavi iz nagradne igre i SMS fan kluba. Mi smo sa firmom `Haj koncept` bili u nekakvim pregovorima, ali poslovna saradnja još nije uspostavljena. Ovo je samo testna faza reklamiranja njihovog sajta i u budućnosti planiramo uspostaviti saradnju, ali realno to apsolutno nema nikakve veze sa nagradnom igrom”, kaže Kondić.
Srna je krajem juna objavila tekst u kome je opisala otežano odjavljivanje iz SMS fan kluba, kao i izjavu direktora zagrebačkog preduzeća “Haj koncept” Ivan Hlušičke, koji je potvrdio da oni nemaju uspostavljenu poslovnu saradnju sa banjalučkom firmom “SMS medija”, odnosno da je neko napravio veb stranicu www.miofun.org koja vodi do njihovog sajta www.hikoncept.hr, ali bez njihovog zvaničnog odobrenja.