BANJALUKA, Unapređenje kvaliteta domaćih proizvoda u funkciji njihovog plasmana i usluga, jedan je od prioriteta u narednim aktivnostima projekta za promociju domaće proizvodnje “Naše je bolje”, koju sprovodi Privredna komora RS.
– Cilj nam je ukazati na ulogu standarda u povećanju kvaliteta, koju zahtijevaju sva tržišta a koja istovremeno svjedoče o bezbjednosti i kontroli hrane, sigurnosti proizvoda, zaštite životne sredine i slično. Samo preduzeća koja posjeduju potrebne sertifikate mogu biti ravnopravna u tržišnoj utakmici – rekao je portparol Privredne komore RS, Vladimir Blagojević. On je dodao da će njihove aktivnosti podrazumijevati i angažovanje na suzbijanju nelojalne konkurencije s kojom su suočena domaća preduzeća, ali i institucionalno jačanje u cilju podrške podizanja nivoa konkurentnosti.
Blagojević kaže da su zadovoljni rezultatima koje je do sada ostvarila ova kampanja navodeći da se prodaja domaćih proizvoda povećala i do 15 odsto.
– Projekat je naišao na pozitivan odjek u javnosti, došlo je do povećanja prodaje domaćih proizvoda, a uspjeli smo i skrenuti pažnju potrošača na značaj kupovine proizvoda iz RS. Za šest mjeseci ove godine, od kada traje kampanja po tržnim centrima širom RS, uključili smo 14 tržnih centara, a promociju smo uradili u više od 20 gradova Srpske. S obzirom da su krajnji rezultati pozitivni, odlučili smo da nastavimo s tom praksom – istakao je Blagojević.
Nepovoljan položaj u uslovima potpune liberalizacije domaćeg tržišta, nelojalna konkurencija i nedovoljno razvijena infrastruktura kvaliteta, neki su od razloga zbog kojih su proizvođači podstakli inicijativu za pokretanje ovog projekta. Kažu da je projekat od strateškog značaja za domaću privredu.
– Projekt “Naše je bolje”, a u kojem učestvuje i “Celeks” pokazao je značajne rezulate, posebno ako uzmemo u obzir da se prodaja domaćih proizvoda povećala između deset i 15 odsto. Na našim tržištima je mnogo bitno da se sačuvaju domaći proizvodi, koji su kvalitetni, posebno što je još uvijek teško raditi na inostranim tržištima, gdje postoji nepovjerenje prema našim firmama. Domaća roba je ugrožena nelojalnom konkurencijom, odnosno proizvodima iz uvoza, koji su lošijeg kvaliteta. Zato je potrebno povećati kontrole, napraviti laboratorije koje će taj posao raditi na visokom nivou, jer stručnjaka imamo dovoljno, ali opremu nemamo – rekao je direktor SHP “Celeks” a.d. Banja Luka, Predrag Zgonjanin.
Domaći proizvodi promovisani su i kroz sajamske manifestacije, gdje su bili uključeni proizvođači namještaja, građevinarstva te elektromašinske industrije.
– Cilj kampanje jeste da među kupcima podstakne patriotska osjećanja, da se podsjete da domaći proizvođači nisu ništa lošiji od uvoznih, ni po kvalitetu ni po ponudi ili cijeni. Međutim, stanje je još takvo da kupci slabijeg imovnog stanja kupuju domaći namještaj, dok su oni bogatiji više orijentisani na uvoz, zbog imidža – rekao je direktor DI “Novi Podgradci” iz Podgradaca, Borislav Spasojević.
Promocija kroz turističke sadržaje
U toku ljetnih mjeseci PKRS domaću proizvodnju promovisaće i kroz turističke manifestacije, u gradovima i opštinama u RS, a prva među njima je manifestacija 6. Kozarski etno. U planu je i nastavak aktivnosti medijske promocije, organizovanje okruglih stolova i seminara, nastupa na sajmovima te organizovanje humanitarnih akcija. Fokus