PALE, U Fondu penzijsko-invalidskog osiguranja Republike Srpske riješeno je oko 15 000 žalbi od pristiglih 21 531 na umanjene penzije po osnovu izmjena i dopuna Zakona o PIO, uključujući i borce NOR-a čije pravo je riješeno na osnovu odluke Vlade RS i one nisu obrađivane, rekao je direktor Fonda Zoran Mastilo.
Mastilo je danas na Palama izjavio da je u redovnom postupku riješeno oko 7 490 žalbi kroz prvostepene i drugostepene organe a na rješavanju je ostalo oko 6 500 žalbi koje se obrađuju svaki dan.
On je naglasio da su pozitivno riješene 3 564 žalbe, od čega na prvostepenom organu 2 382, a na drugostepenom organu je od 2 833 žalbe pozitivno riješeno 129.
Mastilo ističe da je na utvrđivanju uzročno-posljedične veze bilo 2 200 zahtjeva, od čega je za 1 093 utvrđeno da postoji uzročno-posljedična veza, a za 1 053 ne postoji. Prema njegovim riječima, 3 926 žalbi riješeno je negativno i odbijeno kao neosnovano.
On je istakao da nije tačno da je više od 40 000 ljudi dobilo umanjenu penziju, jer od toga treba oduzeti 13 000 boraca NOR-a i sve pozitivno riješene žalbe, tako da oko 23 000 korisnika prava ima umanjenu penziju vezano za osnove Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o PIO.
“Nadamo se da ćemo ovaj posao privesti kraju do početka godišnjih odmora i da svi koji su se žalili u predviđenom roku, dobiju i rješenja i saznaju da li je njihova žalba uvažena”, rekao je Mastilo.
On je pojasnio da mnogo korisnika Fonda PIO nije prijavilo puni radni staž, a onda to u žalbenom postupku dokaže i žalba se uvaži.
“Nije riječ ni o kakvim greškama, već o novim činjenicama i saznanjima koja se dokazuju u samom žalbenom postupku i na bazi njih utvrđuje visina prava svakog korisnika”, rekao je Mastilo, dodajući da u posljednjih dvadesetak dana nije pristigla nijedna nova žalba.
Mastilo je naglasio da je Glavna služba za reviziju javnog sektora RS dala pozitivan izvještaj o radu Fonda PIO, naglašavajući da od 80 000 zahtjeva na godišnjem nivou, ne računajući vanredne poslove, Fond uspijeva da riješi oko 70 odsto u zakonskom roku od dva mjeseca.
On je dodao da je ova revizija mjerila efikasnost, efektivnost i ekonomičnost i da je Glavna služba za reviziju rekla da je Fond PIO načinio velike pomake i poboljšanja kada je riječ o efikasnosti rješavanja zahtjeva korisnika prava, pogotovo u odnosu na prethodne godine. “Posebni rezultati pokazani su u 2009. godini, kada je nije riješeno oko 10 odsto zahtjeva, a prethodnih godina bilo je oko 30 do 40 odsto, što je stvaralo nezadovoljstvo kod korisnika prava”, naglasio je Mastilo.