SARAJEVO, Ukidanje državnih subvencija u auto-industriji u zemljama Evropske unije neće bitnije uticati na proizvođače auto-dijelova u BiH koji rade za velike automobilske gigante.
Njemačka je s ciljem ublažavanja ekonomske krize sa 2.500 eura subvencionirala kupce automobila koji svoja vozila starija od devet godina zamijene novim. To je stimuliralo rast proizvodnje, a samim tim povećalo potražnju za auto-dijelovima. Slične korake preduzele su Italija i Francuska, ali je izlaskom iz recesije većina njih ukinula potporu auto-industriji.
U “Preventu” Visoko, čije presvlake za sjedišta nosi svaki peti automobil u Evropi, kažu da je teško predvidjeti kako će se evropsko tržište prodaje novih automobila ponašati, ali i naglašavaju da je proizvodnja u punom zamahu.
“Osim postojećih projekata izrade presvlaka za sjedišta renomiranih brendova, radimo i na određenim projektima u vezi sa skorim uvođenjem novih modela ‘Volkswagena’ i ‘Audija’. Vjerujemo da ćemo do kraja godine zadržati ovaj nivo proizvodnje, a mi svakako namjeravamo da proširimo proizvodne kapacitete sa daljom stabilizacijom ekonomije i tržišta”, kaže Adnan Smailbegović, direktor proizvodnje “Preventa”.
U fabrici filtera “Mann Hummel” Tešanj ne očekuju veći uticaj na potražnju zbog ukidanja subvencija.
“To je bila privremena mjera u datom trenutku kako bi auto-industriji bio dat impuls da lakše prebrodu krizu i sačuva radna mjesta. Sada je situacija drugačija, tržište se u dobroj mjeri stabilizovalo, sve ide uzlaznom putanjom i stoga ne očekujemo pad potražnje”, kaže Smail Ramović, direktor “Mann Hummela”.
Napominje da je plan u prva četiri mjeseca ove godine premašen za dva do tri odsto, a isto takva situacija je na nivou cijelog koncerna, u čijem sastavu je ovaj tešanjski proizvođač.
“Ukoliko bi ovakva potražnja vladala do kraja godine, mi bismo bili zadovoljni”, kaže Ramović.
Midhat Čehajić, sekretar Asocijacije metalske industrije i elektroindustrije BiH, takođe smatra da ukidanje državnih subvencija u zemljama EU neće ostaviti veći trag na našim proizvođačima.
Konstatuje da se broj narudžbi kod domaćih proizvođača auto-dijelova povećava i očekuje da bi ove firme mogle do kraja godine postepeno izlaziti iz recesije, dok bi nivo proizvodnje prije recesije mogle dosegnuti 2011. godine.Nezavisne novine