BEOGRAD, Vlada će osnovati novu aviokompaniju jer je za građene važno da letovi budu jeftini bezbjedni, kaže Državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković.
Govoreći o osnivanju nove avio-kompanije, Miljković je izrazio očekivanje da će kroz proces dokapitalizacije biti obezbijedjen strateški partner i rekao da očekuje da će se nastaviti pregovori sa turskom avio-kompanijom “Turkiš erlajns”.
Miljković je rekao da se još ne zna kako će sa potencijalnim strateškim partnerom biti podjeljen kapital u novoformiranom preduzeću, ali da država vjerovatno neće imati većinski dio, što će biti određeno kada bude raspisan tender.
Prema njegovim riječima vlada će položiti obavezni depozit od 400.00 dolara koji po Zakonu o vazdušnom saobraćaju, svaka aviokompanija koja želi da se bavi redovnim saobraćajem, mora da ima na računu, i bojasnio da je rok za osnivanje nove kompanije 75 dana.
On je rekao da je vladin zaključak, usvojen 16. aprila na telefonskoj sjednici vlade, donijet pošto su Radna grupa za poslovnu kosolidaciju “Jat ervejza” i menadžment te kompanije konstatovali da ona nije u stanju da posluje profitabilno.
Prema njegovim riječima, Jat će nastaviti da funkcioniše i dio radnika će preći u novu kompaniju, a oni koji su profesionalno radili biće dio tog tima.
Kovačević: Jat treba da ode u stečaj
Namera države da osnuje novu aviokompaniju, koja bi trebalo da preuzme ulogu nacionalnog avioprevoznika, vrlo je rizičan poduhvat, ocijenio je ekonomista Milan Kovačević ističući da bi za “Jat ervejz” bilo bolje da ode u stečaj, pa da se onda privatizuje.
“Možda je bolje da Jat ode u stečaj, pa u stečaju bez duga neko da kupi ono što je preostalo i na taj način da se započne uspešnije poslovanje te kompanije”, kazao je Kovačević.
On je naglasio da se, kod osnivanja nove aviokompanije, postavlja pitanje njenog imena i šta je njena vrijednost.
“Postoje dve alternative za “Jat ervejz” – da ode u stečaj ili da se plati vrlo visoka cena. Postavlja se pitanje da li poreski obveznici treba da plate preveliki teret. Ako se leti do Jadranskog mora, naplaćuje se karta koja je do tri putaskuplja nego do nekih evropskih destinacija. Karta je dovoljna da pokrije samo polovinu rashoda, a druga polovina su gubici koji se pokrivaju iz budžeta”, rekao je Kovačević.
On je kazao da je država propustila u prethodnom periodu da privatizuje “Jat ervejz” i tako učini da bude u mnogo boljem stanju nego što je sada.
“Bilo je nerealno pokušavati prodaju ‘Jat ervejza’ sa preteranim brojem zaposlenih, sa jednim kamenom oko vrata – ugovorom sa ‘Erbasom’, gde je ugovorena kupovina aviona od pola milijarde dolara, koja se ne može izvršiti”, kazao je Kovačević istakavši da je “Jat ervejz” sve vrijeme bio vrlo zadužen.
On je naveo da se trenutno ne zna ni kolika će biti cijena osnivanja nove kompanije, kao i da se”postavlja pitanje kako će se prekršiti zakon kojim bi trebalo da se dodele besplatne akcije te kompanije, ako se naprave dva preduzeća”.
Kovačević je dodao da ima dosta nepoznanica šta vlada namjerava da uradi po tom pitanju.
Nacionalni avioprevoznik je2009. godinu završio sa dugom od 25 miliona evra i akumuliranim gubitkom iz 1990-ih od 146 miliona evra.
“JAT ervejz”, u kome je zaposleno 1.200 ljudi, u vlasništvu ima 12 aviona starih više od 20 godina i koristi još tri zakupljena aviona. Tanjug
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Fantastičan naslov “Vlada prodaje JAT zbog građana”.Novinari sve znaju samo ne smiju iskreno da kažu.Slobodno recite;Već započeto uništavanje JAT-a treba dovršiti, a kroz osnivanje novog dodatno uvećati šišanje poreskih obveznika.A opet, možda vam je i pametnije da otvoreno ne kažete.