BEOGRAD, U Srbiji se ovih dana sudeći po slikanjima domaćih zvaničnika radi i gradi punom parom, a otvaraju se radovi na gradnji obilaznica, mostova, dionica autoputeva.
Poslije presjecanja vrpce na otvaranju radova za još jedan put na istoku Srbije, u Beogradu je potpisan sporazum o izgradnji mosta Zemun–Borča. I dok se potpisuje ugovor za kineski most, radovi na Koridoru 10 bi prema riječima nadležnih trebalo da se zahuktaju.
Ministar Milutin Mrkonjić priznaje da je bilo nekih problema i kašnjenja ali tvrdi da će kompletna Koridor biti gotov do 1. maja 2012. godine. Njegov kolega u vladi Mlađan Dinkić kaže da je zbog kašnjenja u radovima tražio smjenu direktora Puteva Srbije Zorana Drobnjaka, ali i nekoliko projektanata iz tog javnog preduzeća.
Nakon kašnjenja i povremenih sporenja oko nastavka radova na Koridoru 10 ministar Milutin Mrkonjić kaže da nema razloga za nervozu. Do kraja godine biće izgrađeno 110 kilometara puta na sjevernom dijelu koridora od Horgoša do Novog Sada.
„Ne razumem nervozu ljudi koji su i do sada bili u vlasti u prethodnih sedam godina koji su imali daleko veće mogućnosti nego mi sad ali su nervozni jer mi ne radimo brže. Kao čovek koji se nalazi na na čelu tima koji odgovara za Koridor 10 ja vam danas kažem da će Koridor 10 biti završen do 1. maja 2012. godine“, kaže on.
„Zadovoljan sam kako idu radovi. Naravno, ima problema koji se rešavaju u hodu, a oni koji ne mogu da prate ostajaće iza nas“, kaže ministar i kritikuje prethodnu vladu jer je stvorila dug od 300 miliona evra koji je sadašnja vlada morala da pokrije i jer „nije postojao glavni projekat ni za kilometar autoputa“.
Mrkonjić priznaje da nije sve teklo po planu između ostalog zbog dugova koje je napravila prethodna vlada, ali i nepostojanja glavnih projekata. Zato ministar Mlađan Dinkić traži da se kazne odgovorni. To su ljudi iz Javnog preduzeća Putevi Srbije čiji je direktor Zoran Drobnjak i čiju smjenu Dinkić traži.
„Tačno je da sam ja to predložio, ali da li će to prihvatiti oni koji su nadležni za to videćemo. Po mom mišljenju mora da postoji odgovornost svakoga od nas, ako postoji kašnjenje u izgradnji Koridora 10 taj mora da odgovara. U najmanju ruku, ako se kasni on mora da bude smenjen a ako je činio neke zloupotrebe onda mora da ide na sud“, objašnjava on.
On dodaje da nikada do sada nije uspostavljena dobra organizacija izgradnje puteva u Srbiji. „Ljudi koji su to vodili nsii se bavili unapređenjm sistema za izgradnju puteva u srbiji nego su prosto išli od danas do sutra i tako se i Koridor gradio“, kaže Dinkić i navodi da preduzeće „Putevi Srbije“ ne rade kako valja.
„Definitivno ne rade kako valja, ali tu nije odgovoran samo direktor nego i svi oni koji su zaduženi za projektovanje. Pre svega oni koji naručuju projekte su čuda pravili u celom tom procesu i ja mislim da te ljude treba da vidimo miljama daleko od bilo kog preduzeća koje se bavi putevima“, navodi Dinkić.
Koridor 10 počeo je da se gradi još 1997. godine. Dio je panevropskog koridora koji preko Srbije povezuje Salcburg i Solun, odnosno Budimpeštu i Istambul. Najveći dio tog puta izgrađen je još u vrijeme stare Jugoslavije u vrijeme omladinskih radnih akcija. U posljednjih 13 godina radovi su išli promjenljivim tempom ali je godišnje maksimalno građeno nekoliko desetina kilometara puta. B92