BERLIN, Najveći turistički sajam na svijetu, Međunarodna turistička berza (ITB), na kojoj učestvuje 11.000 izlagača iz 187 zemalja, počeo je juče u Berlinu.
Na ITB-u, kao i ranijih godina, učestvuje i Srbija, a na štandu Turističke organizacije Srbije (TOS) biće zastupljene turističke kompanije i hoteli iz Srbije, kao i Turistička organizacija Vojvidine, avio-kompanija JAT i više banja.
Kako je najavljeno, posjetiocima sajma TOS će prije svega predstaviti ponudu kratkih odmora u Beogradu i Novom Sadu, krstarenja Dunavom, ture koje obuhvataju posjete kulturnim znamenitostima, kao i mogućnosti aktivnog odmora u prirodi.
Organizatori ITB-a očekuju da će do zatvaranja u nedelju biti najmanje 170.000 posjetilaca. Do petka je najveći svjetski sajam turizma otvoren isključivo za stručnu publiku.
Na konferencijama za štampu vodećih predstavnika svjetskih i njemačkih turističkih kompanija uoči otvaranja sajma izraženo je očekivanje da će poslije vidnog pada prometa u turizmu prošle godine, 2010. biti uspješnija.
Šef Svjetske turističke organizacije Taleb Rifai najavio je da će 2010. biti ne samo godina oporavka već i transformacije svjetskog turizma, s tim da u prvom planu treba da bude rast ove branše uz neizostavno očuvanje životne okoline.
Od zemalja u regionu učestvuje i Federacija Bosne i Hercegovine, koja predstavlja prirodno blago i eko-turizam zemlje i Hrvatska, sa 20 izlagača, koji promovišu najatraktivnije turističke destinacije Jadrana.
Iako su u mnoge porodice zbog krize uvele mjere štednje , novca za godišnji odmor, ipak se na kraju nađe. Samo je u Hrvatskoj u protekloj godini broj gostiju iz Njemačke porastao za 2 odsto, a zabilježen je i porast broja noćenja njemačkih turista za 4 procenta, prenosi Dojče vele.
– Međunarodni sajam turizma u Berlinu podijeljen je po zemljama i kontinentima. Međutim, tu klasičnu podjelu, i ove godine dopunjujemo i drugim segmentima iz oblasti održivog turizma – kazao je direktor Centra za turizam i logistiku Sajma u Berlinu Martin Buk i dodao da će informisati ljude o mogućnostima održivog turizma, tako da se neće bazirati samo na avanturistička putovanja, nego i na promociju ekološkog turizma i zaštitu životne sredine.
Najavljena je i velika ponuda za one koji tek sada počinju karijeru u svijetu turizma.
– I obrazovanje, dodatne edukacije i poslovi u turističkoj branši veoma su nam važna tema. Na štandu Poslovnog centra dodatne informacije o aktuelnim poslovima u turizmu nudiće kolege iz agencija Tui , Tomas Kuk i Kempinski , pa svi oni koji sanjaju o poslu na turističkim luksuznim brodovima, mogu da se informišu na licu mjesta – objasnio je menadžer Sajma u Berlinu David Ric.
On je ocijenio da i porast broja poslovnih putovanja ukazuje na profesionalnu perspektivu u toj oblasti i dodao da će na sajmu biti dodatno održane i audicije za zainteresovane kandidate koji bi želeli da rade kao animatori.
Zemlja partner ovogodišnjeg ITB-a je Turska, u kojoj je prošle godine boravilo 4,5 miliona njemačkih turista.
Očekuje se da će tokom trajanja sajma biti sklopljeni poslovni ugovori u vrijednosti od najmanje šest milijardi evra. Biznis novine