BEOGRAD, Aerodrom „Nikola Tesla” raskinuo ugovor sa „Jatom” zbog duga od osam miliona evra, u Vladi kažu da ta dugovanja smanjuju vrijednost aerodroma.
Upravni odbor Aerodroma „Nikola Tesla” raskinuo je ugovor sa „Jatom” zbog duga od 8,5 miliona evra na ime već naplaćenih aerodromskih taksi i ostalih troškova, otkriva Press. „Jat” od svojih putnika uz kartu uredno naplaćuje i aerodromsku taksu koja je u prosjeku oko 17 evra, ali već pet mjeseci ni dinar od tih taksi nisu uplatili Aerodromu!
Ukoliko „Jat” do 18. aprila, kada ističe otkazni rok po ugovoru, ne izmiri ovaj dug, putnici koji lete „Jatom” moraće prije polijetanja da stoje u redu kako bi platili aerodromsku taksu, što će ih izložiti dodatnom maltretiranju.
Za razliku od „Jata”, putnici ostalih aviokompanija koji budu putovali iz Beograda neće morati da stoje u redovima za plaćanje taksi, jer one redovno izmiruju obaveze prema Aerodromu „Nikola Tesla”. O raskidu ugovora Aerodroma sa „Jatom” upoznata je i Vlada Srbije, osnivač i „Jata” i Aerodroma.
Sagovornik Pressa iz Vlade Srbije kaže da „Jat” već pet mjeseci nijedan jedini dinar nije prebacio Aerodromu, iako je uredno naplatio sve takse od putnika.
– Verujemo da je Aerodrom bio prinuđen da raskine ugovor sa „Jatom”, jer ni oni više ne mogu da tolerišu ovaj dug, pogotovu zato što je taj novac „Jat” već naplatio od svojih putnika, ali ga nije prebacio Aerodromu. Najveći deo duga od 8,5 miliona evra je od aerodromskih taksi, a ostatak je od ostalih usluga koje Aerodrom daje svim aviokompanijama kod prihvata i odlaska aviona. Očekujemo da će se dug „Jata” do kraja otkaznog roka ovog ugovora koji ističe 18. aprila, uvećati na blizu 10 miliona – kaže sagovornik Pressa.
Jedan od glavnih razloga zbog kojih Aerodrom insistira da im „Jat” isplati dug za aerodromske takse koje su već naplatili je i taj što će građanima Srbije uskoro biti podjeljene besplatne akcije ovog javnog preduzeća.
– Aerodrom čeka procjena vrijednosti zbog privatizacije, jer će 15 odsto akcija biti podjeljeno svim građanima Srbije, tri odsto zaposlenima na Aerodromu, dok će 15 odsto biti ponuđeno na tržištu. Ukoliko „Jat” ne bi platio ovaj dug, ili bi nastavio da svojim putnicima naplaćuje takse koje ne želi da uplati Aerodromu, vrijednost ovog javnog preduzeća bi bila manja, čime bi i svi građani bili oštećeni. Zato „Jat” ne duguje samo Aerodromu, već svim građanima Srbije – kaže sagovornik Pressa iz Vlade Srbije.
Na Aerodromu nisu željeli da govore o saznanjima Pressa, jer, kako nam je rečeno, „probleme koje imaju sa „Jatom” žele da riješe sa svojim osnivačem, Vladom Srbije”.
Generalni direktor Jata Srđan Radovanović nije juče želio da komentariše raskid ugovora sa Aerodromom „Nikola Tesla”. On nam je kratko saopštio da će „Jat” izmiriti sva dugovanja.
– „Jat ervejz” će izmiriti sva dugovanja koja ima prema Aerodromu „Nikola Tesla”. Ukoliko dođe do toga da se usluge odvojeno plaćaju, putnici će onda tačno znati koliko šta košta – rekao je Radovanović. Press