BEOGRAD, Ministar za trgovinu Slobodan Milosavljević izjavio da je, prema nekim procjenama u sektor trgovine u Srbiji u prethodnih 10 godina uloženo dvije milijarde evra.
“To su investicije domaćih i stranih trgovinskih lanaca. Od stranih, najviše je uložio nemački Metro, oko 152 miliona evra, a ove godine stiže 30 do 50 miliona “, izjavio je Milosavljević.
Govoreći o cijenama na srpskom tržištu, Milosavljević je naveo da su cijene brendiranih tekstilnih proizvoda možda malo više u Srbiji nego u drugim zemljama.
“Svakako treba poraditi na tome da cene padnu, ali je sigurno da su cene prehrambenih proizvoda i kućne hemije kod nas niže nego u regionu, uključujući područje CEFTA i zemlje EU kao što su Bugarska, Mađarska, Rumunija”, rekao je on.
Milosavljević je rekao da je 2009. pad u trgovini na malo u Srbiji bio najmanje šest odsto i dodao je to prvi pad u sektoru maloprodaje u proteklih devet godina.
“Taj pad veći je od pada srpskog bruto domaćeg proizvoda. Izvesno je da je pad kupovne moći u Srbiji rezultirao padom prometa u trgovini, mada će statistički podaci pokazati da je kupovna moć 2009. stagnirala ili je malo smanjena”, rekao je on. Biznis