BEOGRAD, tendersku dokumentaciju za privatizaciju dijela barske luke zasad su otkupile četiri značajne kompanije u međunarodnom pomorsko-kontejnerskom transportu, kaže Andrija Radusinović, direktor “Kontejnerskih terminala i generalnih tereta” luke na južnom Jadranu. Da li su među njima i srpski privrednici, Radusinović ne želi da otkriva.
U svijetu postoji 4.730 kontejnerskih brodova. Kako tvrdi Radusinović, samo 40 ne može da pristane u barsku luku. Tako demantuje pisanja pojedinih beogradskih medija da čak 80 odsto “teretnjaka” ne može da pristane u luku na južnom Jadranu.
Brodovi koji ne mogu da pristanu su nosivosti više od 12.000 kontejnera, najveći su na svijetu i ima ih samo 40 – objašnjava Radusinović. Barska luka može da primi brodove nosivosti oko 9.000 kontejnera. Koliko će budući operater, koji privatizuje ovaj dio barske luke investirati u modernizaciju zavisi od njegovih zahtjeva za uključivanje na ovo tržište.
Predsjednik kompanije za kontejnerski transport “Panšped” Vlado Stojanović navodi da je budućost u transportu robe željeznicom, na relaciji Novi Sad – Beograd – Bar, jer će kontejnerski voz sniziti troškove prevoza za 25 do 30 odsto. Cijena po jednom kontejneru sa praznim povratkom iznosi oko 535 evra, a u kontejnerskom vozu mogla bi da padne ispod 400 evra.
Roba preko kontejnerskog terminala u barskoj luci, kako kaže Radusinović, mjesečno se pretovari od 65.000 do 80.000 tona robe. Od toga za Srbiju ide oko 70 do 75 odsto. Kapacitet kontejnerskog terminala u generalnim teretima je između dva i po do tri miliona tona robe godišnje. Večernje novosti