PODGORICA, Hrvatski konzorcijum koji predvodi splitski Konstruktor nije dostavio finansijske garancije za izgradnju autoputa Bar Boljare, kako su to saopštili predstavnici Ministarstva saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija i tenderske komisije.
Podgoričke Vijesti tvrde da je hrvatska kompanija dostavila “jednu vrstu obećanja da bi do kraja mjeseca mogli da ispune uslove za potpisivanje ugovora”.
Predstavnici konzorcijuma, kako se navodi, trenutno pregovaraju sa najmanje dvije evropske banke kako bi dobili ponude za sklapanje budućeg kreditnog aranžmana za projekat crnogorskog autoputa.
Te ponude, kao i opcija da se još jedna hrvatska državna finansijska institucija uključi u posao, u utorak su dostavljene crnogorskom Ministarstvu saobraćaja, ali ne i ugovori sa bankama i garancije kojima se ispunjavaju uslovi iz ugovora sa Vladom.
Predstavnici Konstruktora i njegovih partnera rekli su crnogorskim vlastima, kako se navodi, da postoji realna šansa da se pronađu finansijeri, odnosno kreditori za gradnju autoputa.
Podsjeća se da garancije koje hrvatski konzorcijum mora da donese treba da budu u iznosu od najmanje 900 miliona evra, koliko košta dionica Podgorica Mateševo.
Prema ponudi ovih kompanija, projekat treba da košta oko 2,8 milijardi evra, a krajnji rok za dostavljanje garancija je kraj februara.
Informativni portal Analitika objavio je u srijedu da je izbor firme za gradnju autoputa Bar – Boljare podjelio ministre u Vladi Crne Gore, tako da jedan broj njih smatra da “posao vijeka” treba da nastavi Konstruktor-IGH, dok drugi lobiraju da gradnju preuzme grčko-izraelski konzorcijum Aktor- HCH.
Zagovornici Konstruktora kao graditelja tvrde da bi bilo korektno da splitska kompanija nastavi gradnju autoputa, budući da su Hrvati ponudili najbolje uslove, ali i sačinili glavni idejni projekat.
S druge strane, podržavaoci grčkog konzorcijuma kao glavni argument Aktora navode ekonomsku moć te kompanije, koja podrazumeva veoma lako nabavljanje bankarskih garancija koje, kako se navodi, ne znači da je sve završeno i da će Hrvati sasvim sigurno graditi auto put prema sjeveru zemlje.
Grčko-izraelski konzorcijum je za čitav autoput ponudio cijenu od 3,92 milijarde evra, uz učešće države od 2,78 milijardi evra, dok je za dionicu od Podgorice do Mateševa ponuđeno 1,2 milijarde, od čega bi državno učešće bilo 845 miliona evra.
Autoput od luke Bar do Boljara se smatra projektom od regionalnog značaja, jer se gradi na teritoriji Crne Gore, realizuje ga firma iz Hrvatske, a nastavak će dobiti i u Srbiji.