BERLIN, Bojazan od povećanja nezaposlenosti uticala je da se u Njemačkoj nastavi smanjivanje povjerenja potrošača , pokazali su objavljeni podaci istraživanja kompanije Gfk za februar.
Indeks potrošačkog povjerenja te istraživačke kompanije sa sjedištem u Nirmbergu opao je za februar na 3,2 poena, sa revidirana 3,4 poena u januaru. Prvobitno je bilo saopšteno da je indeks povjerenja za januar iznosio 3,3 poena, objavio je “Volstrit džornal”.
“Njemački potrošači ocjenjuju da se ekonomija njihove zemlje sporo oporavlja iz recesije”, ukazao je Gfk.
Masovna očekivanja povećanja nezaposlenosti tokom sljedećih mjeseci umanjuju optimizam potrošača u pogledu njihovih budućih primanja, ali slabo potrošačko okruženje takođe utiče na odluku trgovaca da snižavaju cijene, podstičući time raspoloženje potrošača za kupovine”, ukazala je ta kompanija.
Podaci o nezaposlenosti u Njemačkoj u januaru treba da budu objavljeni u četvrtak, a analitičari prognoziraju da bi broj nezaposlenih mogao porasti za 20.000, na gotovo 3,5 miliona, ili 8,2 odsto ukupne radne snage.
Vladin panel ekonomskih savjetnika projektovao je broj nezaposlenih u 2010. na blizu četiri miliona, mada pojedini vladini zvaničnici očekuju da bi taj pokazatelj mogao biti manji od tog nivoa.
Očekivanja njemačkih potrošača za ekonomiju u cjelini su osjetno bolja nego prije godinu dana, ali nešto manja nego u decembru. Indeks ekonomskih očekivanja za januar opao je na 1,5 poena, sa 1,7 poena u decembru, ali je znatno povećan u odnosu na minus 32,9 poena u januaru 2009, ukazao je Gfk.
Indeks očekivanih ličnih zarada je u januaru snižen na 12,5 poena, sa 15 poena u decembru, ali i znatno povećan u poređenju sa minus 20,5 poena godinu dana ranije.
Indeks voljnosti potrošača za kupovine istovremeno je porastao na 25,4 poena, sa 21,2 poena u decembru, pokazali su podaci kompanije Gfk.