ZAGREB, Riko Grupa, kompanija u slovenačko-hrvatskom vlasništvu, će za ruske naručioce graditi 26 ribarskih brodova vrijednih milijardu evra, bez obzira na rezultate drugog kruga privatizacije hrvatskih brodogradilišta.
Brodovi za obnovu ruske ribarske flote trebalo bi da se grade u brodogradilištima Brodosplit, Brodotrogir i Brodogradilištu specijalnih objekata iz Splita.
Marko Plahuta ekonomista Riko Grupe potvrdio je da ta kompanija razmišlja o slanju ponude za kupovinu sva tri brodogradilišta u drugom krugu privatizacije, a ponude će dostaviti ukoliko im uslovi budu prihvatljivi.
Plahut je rekao da su “ruske potrebe ogromne”, i da bi Riko Grupa trebalo uskoro da okonča razgovore sa ruskom vladom, koja želi da obnovi i modernizuje svoju flotu.
Da bi se dio brodova trebao graditi u Hrvatskoj potvrdio je i Joško Buble, predstavnik Jadranbroda u Moskvi, koji zastupa hrvatsku brodograditeljsku industriju. “Do kraja godine trebalo bi da budu potpisani ugovori koji će osigurati posao hrvatskim brodogradilištima”, rekao je Buble.
Iz Riko Grupe navode da je Moskva već odobrila kreditne garancije i da se vode razgovori sa Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj a u kreditiranju gradnje trebalo bi da uzmu učešća hrvatske, slovenačke i vjerovatno njemačke banke jer će dio mašina i opreme biti uvezen iz Njemačke.
Riko Grupa namjerava da gradi tri velika ribarska broda, tri broda-fabrike, dok bi ostali brodovi bili manjeg kapaciteta, a jedan dio bi opsluživao osnovnu flotu.
Riko Grupa je prije nekoliko godina kupila zadarsku fabriku SAS, a ima kompanije u Sloveniji, Švajcarskoj i Rusiji. Osnovna djelatnost joj je inženjering i građevinarstvo.
Ugovaranje posla sa ruskom vladom koji najavljuje Riko Grupa poboljšalo bi stanje u hrvatskoj brodogradnji koja je visoko zadužena. Prvi krug privatizacije šest hrvatskih brodogradilišta od kojih su pojedina ponuđena za simboličnu sumu od jedne kune (0,13 evra) nedavno je propao a sada se iščekuje raspisivanje drugog tendera sa liberalnijim uslovima za ponuđače.