NAGOJA, Japanska kompanija za proizvodnju automobila “Tojota” saopštila je da je globalna prodaja njenih vozila u prvoj polovini ove godine opala za 26 odsto, u odnosu na isto vrijeme lani, na 3,564.000 jedinica.
Tojota je, međutim, kako je preniela agencija Kjodo, i sa ovako lošim rezultatom ostala najveći svjetski proizvođača utomobila, jer je premašila prodaju najvećg konkurenta, američkog “Dženeral motorsa” (GM).
GM, koji je nedavno uspjšno izašao iz bankrotstva, je prvih šest mjeseci ove godine prodao 3,552.700 vozila.
Prodaja “Tojote” na domaćem tržištu pala je nešto više nego na svjetskom – 26,6 odsto, na 593.000 vozila – zbog ekonomske recesije koja je uticala na tražnju, ali već pokazuje znake oporavka, jer je u junu bila svega 11,4 odsto manja nego u 2008.
Junskim rezultatima najviše je doprinijela dobra prodaja hibridnog “prijusa”, izbačenog na tržište sredinom maja, koji se prodaje uz vladine ekološke poreske olakšice.
Udeo “Tojote” na domachem tržištu automobila je čak 45,5 odsto, dok je u japanskoj proizvodnji vozila taj udio gotovo dostigao polovinu – 49 procenata. “Tojotine” fabrike širom svijeta proizvele su u prvoj polovini ove godine više od 2,5 miliona vozila.Agencije