ČIKAGO, Kompanija “Pepsiko” (PepsiCo), proizvođač poznatog osvežavajućeg pića “pepsi kola”, đusa “tropikana” i pića za sportiste “gejtorejd”, saopštila je da je u drugom tromjesečju ove godine ostvarila čistu dobit od 1,66 milijardi dolara.
To je, kako je preneo Rojters, za 2,3 odsto niži profit nego prošle godine u isto vrijeme, kada je ostvarena dobit od 170 milijardi dolara.
Ipak, ostvareni profit od 1,06 dolara po akciji je viši nego što su očekivali analitičari, koji su predvidjeli dobit od jednog dolara.
U odjeljenju za proizvodnju hrane, profit je u Severnoj Americi porastao devet odsto, a u cijelom svijetu 12 procenata. Najveći porast prodaje zabilježilo je odjeljenje “Frito-lej” koje pravi čips i druge grickalice.
Ukupni rezultati su posljedica sedmoprocentnog pada prometa severnoameričkog odjeljenja za napitke.
“Pepsiko” je objavio rezultate poslovanja samo dan pošto je to učinio njegov najveći rival “Koka kola”, čija je dobit neočekivano povećana na 2,04 milijarde dolara.