PARIZ, Biro za turizam u francuskoj prestonici počeo je kampanju “za više osmjeha”, suočen sa padom broja turista, ne samo zbog svjetske finansijske krize već i zbog loše reputacije žitelja koje bije glas da nisu prijateljski raspoloženi prema strancima.
Anketa pokrenuta u maju na internet sajtu za putovanja “TripAdvisor” pokazala je da je Pariz grad na najlošijem glasu u Evropi, za koji vlada uvjerenje da ima visoke cijene i neprijatne žitelje, prenose francuski mediji.
Zvanični podaci pokazuju da je broj turista u Parizu od januara opao za 17 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Da bi se pad zaustavio i turisti podstakli da ponovo dolaze, Biro za turizam postavio je štandove na kojima dežuraju timovi “nasmjšenih ambasadora” koji dobrodošlicom dočekuju posjetioce na najpopularnijim mjestima u gradu.
U istom cilju je prošlog vikenda na poznatom trgu Vandom na stotine Parižana na rolerima učestvovalo u “oslikavanju” džinovskog osmjeha.
“Moramo da radimo na običnim stvarima. Ništa ne govori više od osmjeha”, izjavio je tim povodom Pol Rol, na čelu Biroa za turizam u Parizu.