LONDON, Evropa steže kaiš dok se navikava da živi sa skupoćom, piše danas “Fajnenšel tajms”, komentarišući borbu građana sa sve većom inflacijom, smanjenjem potrošnje i sumornim ekonomskim prognozama.
Promjena potrošačkih navika u Evropi je sve izraženija, piše list i kao primjer navodi podatak da se Evropljani pri kupovini automobila sve češće okreću manjim modelima, dok hoteli, turističke agencije i restorani trpe pad prometa.
Italijani idu na kraće godišnje odmore, sve češće voće i povrće kupuju direktno od seljaka na poljoprivrednim imanjima, češće koriste javni prevoz i štedljiviji su pri kupovini odjeće i kozmetike, piše list.
Nijemci troše manje benzina i sve češće idu u susjedne zemlje i tamo toče jeftinije gorivo. Skoro 40 odsto Francuza rjeđe koristi sopstvene automobile i umjesto toga se oslanja na druge vidove transporta, dodaje se u tekstu.
Britanci troše manje na skupu hranu, a u Španiji je zabilježen pad prodaje “koka-kole” zbog smanjenja potražnje u restoranima, kafićima i bistroma, jer ljudi sve manje izlaze i osvježavajuća pića kupuju u samoposlugama i piju ih kod kuće, jer je tako jeftinije, piše “Fajnenšel tajms”.