LJUBLJANA, Slovenački proizvođači hrane pokrenuće kampanju za podsticanje domaćih potrošača da kupuju robu proizvedenu u Sloveniji, što bi trebalo da doprinese boljem poslovanju domaćih firmi, očuvanju radnih mjesta i prosperitetu seoskih područja.
Kampanja, pod sloganom “Kupujte slovenačko”, predstavljena je u Komori za poljoprivredu i prehrambenu industriju Slovenije, izvjestila je agencija STA.
Po riječima izvršne direktorke komore Tatjane Zagorc, kampanja će skrenuti pažnju građanstva na pozitivne efekte kupovine domaće robe. Ona će sugerisati Slovencima da kupuju domaće prehrambene proizvode kad god mogu, ne podstičući ih da izbjegavaju strane, navela je Zagorčeva.
U prva dva mjeseca ove godine u Sloveniji je registrovan rast prodaje stranih prehrambenih proizvoda na račun domaćih, naročito u diskontnim radnjama.
Istok Bricl, predsjednik komore i direktor kompanije “Žito”, naglašava da slovenačke prehrambene firme još u velikoj mjeri zavise od domaćeg tržišta, kao i kompanije s ovog sektora u susjednoj Italiji, koje 80 odsto prodaje ostvaruju kod kuće.
Bricl je naveo da su prednosti slovenačkih prehrambenih proizvoda kvalitet, mogućnost da se utvrdi njihovo porijeklo, sertifikati koji garantuju da su zadovoljeni bezbjednosni kriterijumi i to što su svakodnevno dostupni kupcima. Osim toga, kupujući domaće, Slovenci pomažu da se sačuvaju radna mjesta i razviju seoska područja.
Slovenačke prehrambene kompanije zapošljavaju 17.000 radnika i u bruto domaćem proizvodu imaju udio od tri odsto.
Kampanja “Kupujte slovenačko” imaće nekoliko faza. Za prvu su organizatori obezbjedili 100.000 evra za brošure, postere, reklame i radijske i televizijske programe.