BON – Konkurenti “Deutsche Telekoma” prošle godine prvi put su osvojili više od polovine njemačkog tržišta telekomunikacionih usluga, iako su prihodi tog sektora pali pod uticajem pada cijena.
Njemačko regulatorno tijelo saopštilo je da su konkurenti “Deutsche Telekoma”, među kojima su i njemačka podružnica “Vodafonea” i KPN-ovi diskontni brendovi kao što je Freenet, 2007. godine imali 52 odsto udjela u njemačkom tržištu.
Prihodi od telekomunikacionih usluga u Njemačkoj prošle godine su pali četiri odsto, na 63,8 milijardi evra.
To je druga uzastopna godina pada prihoda, a glavni razlog je stalni pad cijena usluga za DSL internet te za telefoniranje putem Interneta.
Broj Nijemaca pretplaćenih na treću generaciju usluga mobilne telefonije UMTS, koja obuhvata usluge video-zapisa i e-maila na mobitelima i prenosnim računarima, u razdoblju između 2005. i 2007. godine više je nego utrostručen, na 8,7 miliona, što je devet odsto svih njemačkih pretplatnika na usluge mobilne telefonije.
Operateri, među kojima su i “Deutsche Telekomov” “T-Mobile” na licence za G3 2000. godine su potrošili oko 50 milijardi evra. Većina njih od tada više ili ne posluje ili se povukla s njemačkog tržišta.
Njemačka je lani, takođe, zabilježila i najbrži rast broja pretplatnika na fiksni širokopojasni pristup Internetu.
Tako se prošle godine na tu uslugu pretplatilo pet miliona Nijemaca, čime je ukupni broj širokopojasnih internet veza u toj zemlji porastao na 20 miliona.
Njemačka sada ima stopu penetracije mobilne telefonije od 118 odsto, zbog čega je borba za nove pretplatnike dodatno otežana, no flat rate i diskontni paketi povećali su 2007. broj minuta koje su Nijemci proveli razgovarajući na svojim mobitelima za 11 milijardi, odnosno za 20 odsto. Deset odsto njemačkih domaćinstava sada je u potpunosti odustalo od fiksnih linija i u potpunosti se oslanjaju na mobilne telefone.