DABLIN – Rajaner (Ryanair) je u prvom kvartalu fiskalne 2026. godine, koji se završava u junu 2025, ostvario neto dobit od impresivnih 820 miliona evra, što je više nego dvostruko u odnosu na 360 miliona evra iz istog perioda prethodne godine.
Ovaj snažan rezultat rezultat je rasta broja putnika za četiri odsto, na ukupno 57,9 miliona, kao i povećanja prosječne cijene karte za 21 odsto, što je djelimično posledica snažne potražnje tokom uskršnjih praznika i rasta cijena pri rezervacijama u posljednjem trenutku.
Ukupan prihod u posmatranom periodu porastao je za 20 odsto i dostigao 4,34 milijarde evra, dok su operativni troškovi porasli za samo pet odsto, na 3,42 milijarde evra. Rast prihoda uz minimalno povećanje troškova pokazuje da Rajaner uspešno održava nisku cjenovnu strukturu, zahvaljujući strogoj kontroli troškova i povoljnoj strategiji nabavke goriva – za fiskalnu 2026. godinu kompanija je već obezbedila 85 odsto goriva po cijeni od 76 dolara po barelu.
Direktor kompanije Majkl O’Liri naglasio je da Rajaner nastavlja da širi svoju konkurentsku prednost u troškovima i operativnoj pouzdanosti. Flotu trenutno čini 181 avion tipa “Boing 737 Gamechanger”, poznat po nižoj potrošnji goriva, dok je nedavno naručeno još 30 CFM LEAP motora, što će dodatno doprinijeti efikasnijem radu i većoj pouzdanosti letova.
Kompanija planira da tokom ovog leta obavlja letove na više od 2.600 ruta, uključujući 160 novih linija, čime se dodatno učvršćuje kao dominantni prevoznik u niskotarifnom segmentu evropskog tržišta. Očekuje se da proširenje flote omogući rast saobraćaja od tri odsto u 2025. godini, dok se u dugoročnom planu predviđa dostizanje 300 miliona putnika godišnje do fiskalne 2034.
O’Liri takođe ističe da će kapaciteti u kratkolinijskom saobraćaju u Evropi ostati ograničeni najmanje do 2030. godine, što dodatno otvara prostor za širenje Rajanera, posebno na tržištima gde konkurencija smanjuje frekvencije ili povlači letove.
Ipak, uprkos snažnom početku godine, kompanija zadržava oprezan optimizam kada je reč o ostatku fiskalne godine, upozoravajući da faktori kao što su geopolitičke nestabilnosti i problemi u evropskoj kontroli letenja mogu uticati na rezultate u drugoj polovini godine.
Rajaner se nada da će uspeti da povrati većinu prošlogodišnjeg pada u prihodima od karata, ali ne isključuje moguće izazove koji bi mogli uticati na ukupne performanse do kraja fiskalne 2026. godine. Aero.rs

