Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Pala prodaja kineskih vozila u EU

Pala prodaja kineskih vozila u EU

adminadmin23. Decembra 2024. — 11:58Nema komentara3 minute čitanja

PEKING – Kineski proizvođači automobila zabilježili su najmanji udio na evropskom tržištu električnih vozila u posljednjih osam mjeseci, nakon što su nove carine povećale trošak uvoza automobila u region za čak 35 odsto.

Proizvođači poput BYD Co. i MG-a u vlasništvu SAIC Motor Corp.-a činili su 7,4 odsto registracija električnih vozila širom Evrope u novembru, što je pad sa 8,2 odsto u oktobru, prema podacima kompanije Dataforce. To je najniži nivo od marta.

Evropska unija uvela je dodatne carine krajem oktobra, nakon istrage koja je utvrdila da je državna pomoć kineskoj industriji električnih vozila dala nepravednu prednost. Mjeseci pregovora nijesu uspjeli riješiti trgovinski spor, što je dovelo do toga da Brisel doda nove naknade na postojeću uvoznu carinu od 10 odsto, pišu Financije.hr.

Iako su carinama podložna sva električna vozila proizvedena u Kini, uključujući ona zapadnih marki poput BMW AG-a i Tesle Inc., iznosi variraju u zavisnosti od toga koliku je podršku proizvođač automobila primio i je li sarađivao u istrazi EU-a.

MG-ov državni vlasnik SAIC najviše je pogođen, s carinama koje sada ukupno iznose 45 odsto. Nekad vodeći kineski proizvođač automobila u Evropi, nekadašnji britanski brend sportskih automobila nedavno je posustao u tržišnoj utrci, bilježeći prošlog mjeseca pad registracija od 58 odsto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, prema podacima kompanije Jato Dynamics, druge istraživačke kuće. BYD je nastavio napredovati više nego udvostručivši broj registrovanih novih vozila širom Evrope u novembru na 4.796 vozila.

“BYD preuzima tržište dok MG doživljava velike zastoje”, rekao je Julian Litzinger, analitičar iz Dataforcea. BYD-ov rast je zdrav, dodao je, s gotovo 80 odsto registracija koje se pripisuju privatnim i flotnim kupcima.

Kineski proizvođači automobila, željni širenja na velika globalna tržišta, naišli su na otpor u Evropi nakon što su efektivno isključeni iz SAD-a. Kineski izvoz električnih vozila pao je 19 odsto u novembru u odnosu na godinu ranije, prema kineskim carinskim podacima objavljenim u ponedjeljak, uključujući pad od 23 odsto prema EU.

Niži troškovi baterija dali su kineskim kompanijama cjenovnu prednost, ali to je pitanje podstaklo protekcionističke impulse dok zvaničnici u SAD-u i EU-u rade na zaštiti lokalnih proizvođača automobila. Industrija, koja zapošljava stotine hiljada radnika u Njemačkoj, Francuskoj i Italiji, bori se s prelaskom s automobila na fosilna goriva.

Iako su carine EU-a ublažile kineski prodor u region, njihovo uvođenje generalno je dovelo do manjeg zastoja od očekivanog, rekao je Litzinger.

Međutim, u Njemačkoj i Francuskoj registracije električnih vozila kineskih proizvođača više su se nego prepolovile u novembru u odnosu na godinu ranije, rekao je. Nasuprot tome, kineski proizvođači električnih vozila zabilježili su godišnji rast od 17 odsto u Velikoj Britaniji, koja nije članica EU-a i nije usvojila carine.

Prelazak na električna vozila, koji se nekad smatrao neizbježnim, usporio se u 2024. na mnogim globalnim tržištima i postao nepredvidljiviji, što je navelo proizvođače automobila da preispitaju svoje strategije, od asortimana modela do lokacija fabrika i čak korporativnih struktura.

eu carine kineska vozila
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPoskupljenje električne energije može dovesti do lančanih poskupljenja usluga
Sljedeći članak Ovo je top 10 najtraženijih zanimanja u EU

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.