Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Računovođe se žale da ne mogu izdržati nerealne rokove

    22. Decembra 2025. — 15:35

    Sud vratio na početak tender za proširenje deponije u Ramićima

    22. Decembra 2025. — 15:13

    Srpska se za sedam dana na berzi zadužila skoro 100 miliona KM

    22. Decembra 2025. — 14:17

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

    22. Decembra 2025. — 16:17

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Srebro poskupjelo ove godine za više od 130 odsto

    22. Decembra 2025. — 09:02

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Prednosti i slabosti električnih automobila

Prednosti i slabosti električnih automobila

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević22. Septembra 2024. — 11:12Nema komentara3 minute čitanja
MOskva
FOTO: Pixabay

SARAJEVO – U posljednjih nekoliko godina, električni automobili (EV) postali su sve popularniji izbor među vozačima. Ova tranzicija ka električnim vozilima donosi mnoge prednosti, ali i određene slabosti.

električni automobili
FOTO: Pixabay

U ovom tekstu istražujemo ključne aspekte električnih automobila kako bismo vam pomogli da bolje razumijete ovaj trend.

Ekološki prihvatljiviji: Električni automobili ne emitiraju štetne gasove tokom vožnje, čime direktno doprinose smanjenju zagađenja vazduha. S obzirom na sve veću svijest o klimatskim promjenama, EV-ovi su važan korak ka održivijem transportu. Takođe, korištenje obnovljivih izvora energije za punjenje automobila dodatno povećava njihov ekološki doprinos.

Manji troškovi održavanja: Sa mnogo manje pokretnih dijelova u odnosu na konvencionalne automobile sa unutrašnjim sagorjevanjem, električni automobili zahtjevaju manje servisiranja. Na primjer, ne treba mijenjati ulje, a kočnice se troše sporije zahvaljujući regenerativnom kočenju, što dodatno smanjuje troškove održavanja.

Niži troškovi goriva: Električna energija je obično jeftinija od benzina ili dizela. U mnogim slučajevima, punjenje kod kuće može biti daleko povoljnije od punjenja na benzinskim pumpama, posebno uz korištenje solarnih panela.

Tiha vožnja: Električni automobili pružaju znatno tišu vožnju, što doprinosi smanjenju buke u urbanim sredinama. Ova tišina može poboljšati iskustvo vožnje, ali je takođe značajna i za pješake i bicikliste.

Brza ubrzanja: Zbog momenta koji je dostupan odmah, EV-ovi često imaju izvanredne performanse u pogledu ubrzanja. To omogućava brzo i efikasno kretanje, što može biti posebno korisno u gradskom saobraćaju.

Podsticaji i subvencije: Mnoge vlade nude finansijske podsticaje za kupovinu električnih vozila, uključujući poreznu olakšicu i subvencije, što može značajno smanjiti troškove inicijalne kupovine.

Tehnološke inovacije: Električni automobili često dolaze opremljeni najsavremenijom tehnologijom, uključujući napredne sisteme za pomoć vozaču, infotainment i povezivost, što obogaćuje iskustvo vožnje.

Ograničen domet: Iako se kapacitet baterija poboljšava, mnogi električni automobili i dalje imaju manji domet od tradicionalnih vozila. Vozači koji često putuju na duže razdaljine mogu se suočiti s izazovima planiranja putovanja.

Dugo punjenje: Vrijeme potrebno za punjenje može biti duže od točenja goriva. Dok su brze punionice u razvoju, punjenje kod kuće može potrajati nekoliko sati, što može biti nepraktično za vozače koji su navikli na brze usluge benzinskih pumpi.

Visoka cijena: Iako cijene EV-ova opadaju, inicijalna investicija često ostaje viša od one za tradicionalne automobile. Ovo može predstavljati prepreku za mnoge kupce, iako se troškovi tokom korištenja mogu isplatiti na duže staze.

Infrastruktura za punjenje: U nekim oblastima, mreža punionica još uvijek nije dovoljno razvijena. Ovo može otežati korištenje električnih vozila, posebno na dugim putovanjima ili u ruralnim područjima.

Ekološki uticaj proizvodnje: Proizvodnja baterija može imati značajan negativan uticaj na životnu sredinu, uključujući rudarenje sirovina kao što su litijum, kobalt i nikl. Važno je raditi na održivijim praksama u ovom procesu.

Odlazak na reciklažu: Rešavanje problema sa reciklažom baterija i dalje predstavlja izazov. Iako se razvijaju strategije za održivu upotrebu i reciklažu, važno je pronaći načine za smanjenje ekološkog otiska na kraju životnog ciklusa baterija.

Percepcija i informisanost: Mnogi potencijalni kupci i dalje imaju predrasude prema električnim vozilima, uključujući sumnje u njihovu pouzdanost, trajnost i performanse. Edukacija javnosti o prednostima i tehnologijama EV-ova može pomoći u prevazilaženju ovih predrasuda.

Električni automobili predstavljaju značajan korak ka održivijem transportu, ali je važno uzeti u obzir i njihove slabosti. Razumijevanje prednosti i nedostataka može pomoći vozačima da donesu informisanu odluku koja najbolje odgovara njihovim potrebama i životnom stilu. Kako tehnologija napreduje i infrastruktura se razvija, očekuje se da će električni automobili postati još privlačnija opcija za vozače širom svijeta. Forbes

elektricni automobili
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOd gradnje MHE do zapošljavanja osuđenog ljekara: Raznolikost kriminala u Kotor Varošu
Sljedeći članak Dolar blizu najnižeg nivoa u posljednjih godinu dana

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Radnici u “Željeznicama” nezadovoljni, uprava tvrdi da je sve po zakonu

NOVOSTI 03 minute čitanja

Porezi koče 13. platu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Računovođe se žale da ne mogu izdržati nerealne rokove

22. Decembra 2025. — 15:3534 minute čitanja

Ministarstvo finansija RS odbilo je zahtjev računovođa da se rok za predaju godišnjih finansijskih izvještaja

Sud vratio na početak tender za proširenje deponije u Ramićima

22. Decembra 2025. — 15:13

Srpska se za sedam dana na berzi zadužila skoro 100 miliona KM

22. Decembra 2025. — 14:17

Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

22. Decembra 2025. — 13:21

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.