SARAJEVO, Rezidentni predstavnik Međunarodnog monetarnog fonda /MMF/ u BiH Ruben Atojan ističe da je ključni uslov za isplatu nove tranše stendbaj-aranžmana od oko 120 miliona KM usvajanje budžeta institucija BiH i entitetskih budžeta za 2013. godinu.
Prema njegovim riječima, predstavnici MMF-a očekuju da će narednih dana postići dogovor sa vlastima Federacije BiH o spornom pitanju vojnih penzionera, te da će naredna tranša kredita u okviru standbaj-aranžmana biti isplaćena do kraja godine.
Atojan je za “Dnevni avaz” istakao da je Misija MMF-a postigla razumijevanje u pogledu budžeta za 2013. godinu, te strukturalnih reformi radi jačanja javnih finansija, očuvanja finansijske stabilnosti i unapređivanja poslovnog okruženja.
“Očekujemo da ćemo preostala pitanja riješiti narednih dana, što bi otvorilo mogućnost da Izvršni odbor MMF-a uzme u razmatranje prvi pregled po stendbaj-aranžmanu prije kraja godine”, rekao je Atojan.
On je napomenuo da bi Izvršni odbor MMF-a uzeo u razmatranje prvi pregled programa, uz fiskalnu konsolidaciju koja je među ključnim ciljevima stendbaj-aranžmana, ističući da je od suštinskog značaja da budžeti institucija BiH, Federacije BiH i Republike Srpske budu usvojeni do 5. decembra.
“Ako ovaj proces potraje duže od onoga što je predviđeno, onda će Odbor razmatrati pregled tek u novoj godini”, upozorio je Atojan.
Komentarišući realizaciju obećanja domaćih vlasti u vezi sa stvaranjem boljeg poslovnog okruženja, on je rekao da ekonomski oporavak BiH neće biti moguć bez vitalnog privatnog sektora.
“Poboljšanje poslovnog okruženja ohrabriće privatne investicije i obezbijediti podršku srednjoročnom razvoju. Ostvaren je određeni stepen napretka u racionalizaciji procedura i jačanju transparentnosti u pogledu registracije poslovnih subjekata, ali još mnogo toga tek treba učiniti”, naveo je Atojan.
On je dodao da vlasti BiH u potpunosti uviđaju ove potrebe i da su spremne da preduzmu niz inicijativa radi poboljšanja poslovnog okruženja, uključujući i pomoć Svjetske banke i drugih eksperata iz ove oblasti.