NJUJORK, Analize rezultata koje prodavci postižu na psihološkim testovima, kao i podaci iz literature, pokazuju da su empatija i ego-drive ključne osobine potrebne za uspjeh u prodaji.
Sljedeće karakteristike koje čine dobrog prodavca su:
Empatija – sposobnost razumijevanja i uživljavanja u emocionalna stanja druge osobe i ona omogućuje prodavcima da čuju i razumiju potrebe i želje svojih klijenata ili kupaca.
Ego-drive – unutrašnja potreba prodavca da započinje interakciju sa kupcem,klijentom, ostvari uspjeh u prodaji i tako poveća i lično samopoštovanje.
Dobra informisanost – prodavac mora da zna sve o proizvodima ili uslugama koje nudi.
Čak i osobe koje nemaju prethodnog iskustva u prodaji, ali imaju normalno razvijenu inteligenciju, racionalnije pristupaju poslu, spremnije izražavaju svoje stavove, otvorene su, društvene i komunikativne osobe, imaju potencijal da budu uspješni prodavci.
Iako analizirani podaci pokazuju da su prodavci i prodavačice podjednako uspješni u prodaji, oni nemaju isti prodajni stil.
U svom nastupu prodavci su dominantniji i aktivniji, nešto su prijatniji prema ljudima, savjesni i ambiciozni dok su prodavačice maštovitije i osjećajnije, ali ipak ne vole pretjerano da eksperimentišu, nego se drže poznatih metoda i pristupa klijentima, kupcima, prenose agencije.