NJUJORK, Mali automobili kompanija kao što su “Ševrolet”, “Fijat”, “Tojota”, “Folksvagen” i “Honda” na putu su da ostvare najveći udio na američkom tržištu automobila od 1993, i u septembru su zabilježili najbolju prodaju u posljednje četiri godine.
Visoke cijene goriva, uz najbolju ponudu kompaktnih vozila ikada, dovele su prošlog mjeseca do rasta prodaje malih sedana, kupea i kabrioleta od 50 odsto, prenosi agencija “Blumberg”.
Mali modeli donosili su uspjeh gotovo svakom proizvođaču automobila i činili su jednu od pet prodaja po prvi put u više od tri godine.
Iako su modeli “Tojote” i “Honde” i dalje na vrhu najprodavanijih, američki proizvođači su pokazali da i oni mogu da privuku kupce.
“Ševrolet”, čija je matična firma “Dženeral Motors”, dominirao je u sektoru kompaktnih vozila prošlog mjeseca modelima “sonik” i “kruz”, “Ford” je u septembru isporučio najveći broj malih automobila u posljednjih deset godina, a “Fijat”, d.o.o. kompanije “Krajsler” već drugi mjesec zaredom postavlja rekorde.
“Ovi automobili, koji su donedavno smatrani ekonomičnim kutijama, sada dolaze i sa deset vazdušnih jastuka i svim drugim stavkama dostupnim u većim, skupljim modelima”, rekao je analitičar firme “R.L. Polk end ko” Tom Libi. “Bilo da se radi o ‘siviku’, ‘fokusu’ ili ‘soniku’, svi se slažu da su to mnogo, mnogo bolji automobili, sa više integriteta u odnosu na svoje prethodnike”, dodao je on.
Ovim tempom, 2012. bi mogla da bude godina malih automobila, koji su u septembru činili 19,3 odsto prodaje na tržištu SAD. Posljednja godina kada su mala vozila imala tako veliki tržišni udio bila je 1993, kada su činila 20,5 odsto tržišta, navodi korporacija “Autodata”. Tanjug