VAŠINGTON, Društvena mreža “Fejsbuk“ sada ima više od milijardu korisnika, saopštio je na američkoj televiziji direktor ove kompanije Mark Zakerberg.
“Fejsbuk” navodi da su ti korisnici podijelili 1,13 triliona “lajkova”, 219 milijardi fotografija i 17 milijardi podataka o svojim lokacijama.
Veb sajt koji je osnovan 2004. godine,sada pokušava da proširi svoju bazu korisnika na tržištima u razvoju, prenio je Bi-Bi-Si.
“Ako čitate ovo – hvala vam što ste meni i mom timu ukazali čast da vam služimo. Olakšavanje komunikacije između milijardu ljudi je zadivljujuće i stvar na koju sam najviše ponosan u životu“, napisao je Zakerberg na svojoj stranici na “Fejsbuku”.
Najnovija statistika pokazuje da 600 miliona korisnika pristupa “Fejsbuku” sa mobilnih uređaja, što je povećanje za 48 miliona u odnosu na jun ove godine.
Od kada je servis pokrenut na Univerzitetu Harvard, njegovi korisnici napravili su 140,3 milijardi virtuelnih prijateljstava.
Održivi rast predstavlja ključni izazov za „Fejsbuk“ ukoliko kompanija želi da očuva svoju vrijednost. Njene akcije opale su na berzi na 22 dolara sa početnih 38 dolara u posljednjih nekoliko sedmica.
Investitori očekuju da uprava osmisli način da od korisnika „Fejsbuka“ izvuče još više novca i da privuče nove korisnike u dijelovima svijeta u kojima ova mreža još nije dominantna.
Zakerberg je u tu svrhu nedavno posjetio Moskvu i sastao se sa ruskim premijerom Dmitrijem Medvedevim. U Rusiji je i dalje na internetu najpopularnija domaća društvena mreža „Vkontakte“.