SARAJEVO, Spoljnotrgovinska komora BiH /STK/ nastoji da zadrži ulogu i ojača aktivnosti BiH na promociji izvoza na još likvidnim tržištima EU i CEFTA, na kojima ostvaruje više od 80 odsto izvoza i uvoza, rekao je direktor Agencije za promociju izvoza STK BiH Enes Ališković.
Na predstavljanju spoljnotrgovinske razmjene BiH u prvih osam mjeseci ove godine, Ališković je istakao da će Agencija, kroz promotivne aktivnosti i povezivanje preduzeća iz BiH, djelovati i na neka druga tržišta sa kojima BiH nema razvijenu saradnju.
Ališković kaže da se ovo posebno odnosi na zemlje Golfskog zaliva i centralne Azije – tržišta koja su i dalje likvidna i na koja svjetska ekonomska kriza nije ostavila velike posljedice.
On je rekao da je interesantno i tržište sjeverne Afrike, te najavio da će u narednom periodu, nakon stabilizacije u tom regionu, pomoći preduzećima iz BiH da uspostave saradnju i plasiraju određeni broj proizvoda na ovo tržište.
“Već početkom oktobra se planira odlazak u poslovnu misiju u Pakistan, a zatim i u Bugarsku, Katar i Azerbejdžan, koji je vrlo interesantan, jer je to veoma likvidno tržište i gdje postoji mogućnost plasmana određene grupe proizvoda iz BiH, bez obzira na udaljenost”, pojasnio je Ališković.
On je istakao da bi na tržište Katara, jedno od najlikvidnijih tržišta danas u svijetu, mogli biti predstavljeni proizvodi metalske i drvne industrije.
“Tokom naredna dva mjeseca predviđene su posjete i poslovni susreti sa privrednicima iz Ukrajine, Italije i Švedske”, rekao je Ališković te dodao da je za narednu godinu u planu, između ostalog, učestvovanje na međunarodnim sajmovima u Njemačkoj. Srna