BEOGRAD, Novi željeznički most preko Velike Morave kod Ćuprije biće završen krajem ove ili početkom sljedeće godine, kaže generalni direktor Željeznica Srbije Milovan Marković.
Taj most na željezničkom Koridoru 10 trebalo je da bude gotov početkom ovog mjeseca, ali su izvođači imali poteškoće zbog visokog vodostaja Velike Morave u dužem periodu, kazao je Marković.
Radovi se, osim toga, izvode prema planu, kvalitetno i onako kako je ugovorom predviđeno, naveo je on.
Izvođač radova je austrijsko-slovenački konzorcijum “Alpina-Meteorit”, a projekat finansira Evropska investiciona banka (EIB) sa nešto manje od devet miliona evra.
Novi dvokolosječni most biće dugačak 322,5 metara i oslanjaće se na šest stubova, a čelična konstrukcija mosta biće teška 2.400 tona.
Marković je podsjetio da se taj most preko Velike Morave gradi u okviru izgradnje nove dvokolosječne pruge od Gilja kod Ćuprije do Paraćina, za brzine vozova do 160 kilometara na čas.
Riječ je o izgradnji željezničkog Koridora 10 na važnoj dionici, dugačkoj 10,5 kilometara, dodao je generalni direktor srpskih željeznica.
Radovi na izgradnji mosta kod Ćuprije su počeli u februaru 2011.
Željeznice Srbije i italijanski konzorcijum “JV Italiana Construzioni – Consorzio Armatori Ferroviari Italy” potpisali su 2. jula ugovor za izvođenje građevinskih radova na izgradnji nove dvokolosječne pruge od stajališta Gilje do stanice Paraćin.
Taj italijanski konzorcijum je dobio posao sa ponudom od 16,2 miliona evra i rokom od 415 dana, a radove će, takođe, finansirati EIB.
Tim projektom biće eliminisano “usko grlo” koje danas postoji na željezničkom Koridoru 10, što će doprinijeti većim brzinama u putničkom i teretnom saobraćaju, kažu u Željeznicama Srbije. Tanjug