RIJEKA, Nakon što je kompanija Hrvatske željeznice – Putnički promet najavila ukidanje 46 od ukupno 58 međunarodnih linija, koje su redom nerentabilne i stvaraju gubitke, ispostavlja se da bi trebali biti ukinuti i vozovi koji već 140 godina voze između Rijeke i Ljubljane.
Prema sadašnjem prijedlogu voznog reda, jedina željeznička veza između Hrvatske i Slovenije išla bi iz Zagreba i sve to trebalo bi stupiti na snagu 9. decembra, kada će biti uveden novi vozni red HŽ Putničkog prometa.
Direktor tvrtke HŽ Putnički prijevoz Damir Grgić uvažava povijest i tradiciju, ali naglašava da su gubici putničkog prometa neodrživi, kao i da gubitak na međunarodnim linijama, koje se planiraju ukinuti, iznosi oko 38,6 milijuna kuna godišnje.
On dodaje da se u prosjeku samo 31 putnik vozi vozovima, čije se ukidanje planira, kao i da vozovima na relaciji Rijeka – Ljubljana prosječno putuje svega 40-ak ljudi.
– Država daje naknadu za održavanje linija isključivo unutar Hrvatske, nikako ne i na međunarodnim relacijama, koje nisu u kategoriji posebnog državnog interesa. Stanje je takvo da ponekad imamo toliko malo putnika i vozimo za svega nekoliko ljudi. Svjesni smo važnosti i duge tradicije vlaka na liniji Rijeka – Ljubljana i pokušavamo učiniti sve što možemo kako bi se pronašlo neko rješenje.
Najizglednija bi opcija bila da dio troškova preuzmu Slovenačke željeznice, koje tu takođe imaju određeni interes, te se nadamo dogovoru. Razgovarat ćemo i s Gradom Rijekom o tome mogu li oni pomoći. Naglašavam da mi nismo nikakvi monopolisti, spremni smo i pustiti bilo kojeg drugog operatera na ovu ili neku drugu liniju u skladu s planiranom liberalizacijom željezničkog prometa, ali za to nažalost nema interesa, naglašava Grgić.
Ukoliko bi se barem jedan voz prema Ljubljani sačuvao, vjerojatno bi bila riječ o vozu koji iz Rijeke polazi u 12 sati, u Ljubljanu stiže u 14.45 sati te se vraća prema Rijeci s polaskom u 15.10 sati. Definitivno će izgleda biti ukinut voz koji ujutro kreće iz Rijeke, a naveče iz Ljubljane. Novi list
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Nadam se da će doći do kompromisa da opstane BAR JEDNA željeznička veza izmešu Sarajeva i Zagreba. Još mislim da bi željezničke organizacije u BiH problem trebale iznijeti i pred međunarodne željezničke organizacije, jer nisam siguran da samo jedna zemlja ima pravo odlučivati o sudbini međunarodnih linija.