PARIZ, U Francuskoj je prošle godine proizvedeno 2,3 miliona automobila, daleko manje nego rekordnih 3,57 miliona iz 2004. godine, objavio je pariski list “Puan”.
Pad proizvodnje je doveo do smanjenja broja radne snage, hiljade radnika u tom sektoru su dobrovoljno napustile radna mjesta, a danas su rijetke fabrike automobila koje rade u tri smjene, izuzev Tojotinog pogona u Valensijenu na sjeveru Francuske.
Najveći francuski automobilski proizvođač PSA Pežo Sitroen je smanjio proizvodne kapacitete ukidajući pojedine montažne pogone, što odgovorni iz te kompanije objašnjavaju padom prodaje novih vozila.
Ekonomska kriza iz 2008 – 2009. godine nepovoljno je uticala na prodaju francuskih automobila, a odgovorni iz tog sektora se nadaju da će 2020. godine prodaja biti vraćena na nivo iz 2007. godine.
Ekonomski analitičari smatraju da su teškoće u francuskom automobilskom sektoru podstaknute i usmjerenošću industrije u toj zemlji na proizvodnju malih vozila koja je u međuvremenu dobila jaku konkurenciju japanskih i južnokorejskih fabrika.
“Rentabilnost proizvodnje malih automobila je slaba, treba se preusmjeriti na velika vozila kako bi zarada bila veća”, objasnio je francuski analitičar Žan Lakroa.
Istovremeno, francuski proizvođači malih automobila izmjestili su djelimično proizvodnju u Republiku Češku i u Slovačku, Sloveniju i Tursku.
Francuska nije jedina evropska zemlja koja se suočava sa padom prodaje automobila, budući da slični problemi postoje takođe u Italiji, Španiji i Velikoj Britaniji.
Njemačka predstavlja izuzetak jer je 2011. godine iz njenih fabrika izašlo 6,3 miliona automobila, dok je prije 10 godina ta cifra bila 5,7 miliona. Tanjug